Yılın ilk yarısında 72,7 milyar avroluk satış: küresel oyun endüstrisi büyüyor

sıcakkafa

Yeni Üye
Küresel oyun sektörü, 2023 yılının ilk yarısında satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre ciddi oranda artırdı. Bu, Ernst & Young’ın strateji danışmanlığı EY-Parthenon tarafından dünyanın en büyük 26 oyun şirketinin analizini yapan Alman Basın Ajansı tarafından bildirildi.

Reklamcılık



Buna göre şirketlerin satışları bu yılın ilk altı ayında 2022 yılının ilk yarısına göre yüzde 9,6 artarak 72,7 milyar euro civarına yükseldi. Ancak sektör geçen yılın aynı dönemine göre daha az kârlıydı. Dolayısıyla marj yüzde 21,1’den yüzde 14’e düştü.

Yine de EY-Parthenon’a göre oyun sektörü, korona salgını sonrasında yaşanan büyüme düşüşünün üstesinden gelmiş gibi görünüyor. Satışlar 2020’de yüzde 28 büyürken 2022’de büyüme sadece yüzde 5 oldu ve Almanya’da da büyüme keskin bir şekilde düştü. Açıklamaya göre EY-Parthenon’un ortağı ve sektör uzmanı Jens Weber, “Çok sayıda gişe rekorları kıran oyunlarla sonbahar ve kış aylarında sektörün geleneksel olarak güçlü aşamalarında rakamların nasıl gelişeceğini görmek heyecan verici olacak” dedi.

Strateji oyunları en popüler


Özellikle diğer sektörlerle karşılaştırıldığında oyun sağlayıcıların karlılığının oldukça yüksek olması, şirketleri yatırımcılar için cazip kılıyor. Microsoft şu anda 69 milyar dolarlık Activision Blizzard satın alma işlemini tamamlamaya yakın.

Sektör derneği Bitkom’un rakamlarına göre, Almanya’daki oyuncu sayısı da korona salgınından bu yana önemli ölçüde arttı. 2019’da yüzde 43’ü en azından ara sıra video ve bilgisayar oyunu oynadığını söylerken bu oran daha sonra yüzde 54’e yükseldi. Dijital derneğin güncel, temsili bir araştırması, strateji, yönetim ve yapım oyunlarının bu ülkedeki en popüler tür olduğunu gösteriyor. Oyuncuların yüzde 74’ü bu konuda hevesli, bunu çoğunlukla akıllı telefonlarda oynanan basit gündelik oyunlar (yüzde 71) izliyor.


(rbr)



Haberin Sonu