BT hizmet sağlayıcısı Materna’ya yönelik iddia edilen fidye yazılımı saldırısı, Vodafone “Callya” ön ödemeli kartların çevrimiçi satışını da etkiledi. Materna’nın şirkete “profesyonelce tasarlanmış bir siber saldırı” düzenlediğini kabul etmesinden kısa bir süre sonra, Vodafone’un web sitesinde SIM kart satışı Mart ayında durduruldu.
Şebeke operatörünün bir sözcüsü, “Vodafone, sistem ve müşteri verilerinin güvenliği adına bir önlem olarak birkaç hafta önce Materna tarafından sağlanan CallYa hizmetlerini çevrimdışı duruma getirdi.” İnternetteki Teltarif dergisi bunu ilk kez haber yapmıştı.
fidye yazılımı şüphelisi
Materna, Mart ayında büyük bir siber saldırının hedefiydi. Haberler Online’dan alınan bilgilere göre bu, fidye yazılımı ile yapılan bir saldırıdır. Şirket bunu doğrulamak istemiyor ancak artık “saldırının zamanını ve açısını” belirlediğini söylüyor. Bir Materna sözcüsü, olayla ilgili soruşturmanın halen devam ettiğini söyledi.
Yapılan açıklamaya göre şirket yeniden faaliyete geçti. Çalışanlar, “etkilenen altyapıya hiçbir zaman bağlı olmayan” “yeni kurulan veya tamamen yeniden yapılandırılmış sistemlerle donatıldı”. Materna ana sayfası geçen Cuma gününden beri tekrar çevrimiçi.
Müşteri verileri henüz sızdırılmadı
Her iki şirket de müşteri verilerinden herhangi bir çıkış bulunmadığını vurguluyor. Vodafone, “Callya ürünlerinin online satışı ve online kaydı üzerindeki kısıtlamaların” bir an önce kaldırılması gerektiğini belirtti. O zamana kadar alternatif kanallardan rezervasyon yapılabilir.
Materna’daki güvenlik olayı, çok sayıda müşterinin sistemlerini de etkiledi. Sağlık sigortası şirketi BIG Direkt günlerce ya da sınırlı bir şekilde erişime açık değildi. Materna tarafından işletilen check-in makineleri de çeşitli Alman havaalanlarında arızalandı.
(vbr)
Haberin Sonu
Şebeke operatörünün bir sözcüsü, “Vodafone, sistem ve müşteri verilerinin güvenliği adına bir önlem olarak birkaç hafta önce Materna tarafından sağlanan CallYa hizmetlerini çevrimdışı duruma getirdi.” İnternetteki Teltarif dergisi bunu ilk kez haber yapmıştı.
fidye yazılımı şüphelisi
Materna, Mart ayında büyük bir siber saldırının hedefiydi. Haberler Online’dan alınan bilgilere göre bu, fidye yazılımı ile yapılan bir saldırıdır. Şirket bunu doğrulamak istemiyor ancak artık “saldırının zamanını ve açısını” belirlediğini söylüyor. Bir Materna sözcüsü, olayla ilgili soruşturmanın halen devam ettiğini söyledi.
Yapılan açıklamaya göre şirket yeniden faaliyete geçti. Çalışanlar, “etkilenen altyapıya hiçbir zaman bağlı olmayan” “yeni kurulan veya tamamen yeniden yapılandırılmış sistemlerle donatıldı”. Materna ana sayfası geçen Cuma gününden beri tekrar çevrimiçi.
Müşteri verileri henüz sızdırılmadı
Her iki şirket de müşteri verilerinden herhangi bir çıkış bulunmadığını vurguluyor. Vodafone, “Callya ürünlerinin online satışı ve online kaydı üzerindeki kısıtlamaların” bir an önce kaldırılması gerektiğini belirtti. O zamana kadar alternatif kanallardan rezervasyon yapılabilir.
Materna’daki güvenlik olayı, çok sayıda müşterinin sistemlerini de etkiledi. Sağlık sigortası şirketi BIG Direkt günlerce ya da sınırlı bir şekilde erişime açık değildi. Materna tarafından işletilen check-in makineleri de çeşitli Alman havaalanlarında arızalandı.
(vbr)
Haberin Sonu