Vmax VX5 ST: Güçlü motora sahip ucuz e-scooter testte ikna ediyor

sıcakkafa

Yeni Üye
Haziran 2022’de yazı işleri ofisinde Vmax VX2 ST’yi (test raporu) aldığımızda, e-scooter her şeyden önce güçlü motoru sayesinde bizi ikna etti. Ancak menzil, iyi katlama mekanizması, sağlam işçilik ve iyi frenler de artı taraftaydı. Arka çamurluğu, yansıtıcı ekranı ve süspansiyon eksikliğini beğenmedik.




Vmax VX5 ST, yapısal olarak birçok açıdan VX2 ile aynıdır, ancak önemli ölçüde daha düşük bir fiyata sunulur. VX5 ST’ye ek olarak Vmax, giriş seviyesi e-scooter’ını da biraz daha büyük bir bataryaya sahip VX5 GT olarak satıyor. Test raporumuz, VX5’in paraya değdiğini ve hatta VX2 ST’nin bir veya diğer zayıflığını giderebileceğini gösteriyor.
























Optik ve işleme










Görsel olarak, VX5 ST, VX2 ST’ye çok benzer. En dikkate değer fark: pnömatik lastikler 10 inçten 8,5 inç’e küçülmüştür. E-scooter tamamen koyu gri renkte tutulur. Kıç feneri ve turuncu kedi gözleri dışında renkli vurgular yok. Bu ona belirli bir zarafet verir. Ancak görünüşünü sıkıcı bulanlar mutlaka olacaktır.




İşçilik açısından VX5 ST’de şikayet edecek hiçbir şeyimiz yok. VX2 ST’nin aksine, bu sefer arka çamurluğu bile bir veya iki tekmeyi kaldıracak kadar güçlü. Katlama mekanizması basit ve işlevseldir. Katlandığında, e-scooter’ı taşımak için gidondan yukarı kaldırabilirsiniz.















Gidon kulpları geniştir ve ergonomik olarak şekillendirilmiştir. Sürüş sırasında iyi bir tutuş sağlarlar. Vmax VX5 ST, dönüş sinyali gibi üstün özelliklere sahip değildir. Soldaki zil akıllıca entegre edilmiştir. Sol ve sağ fren kolları, ön ve arka tekerleklerdeki kampanalı frenleri harekete geçirir. Aynı anda motor frenini etkinleştirirler. Yalnızca kayıpsız motor frenini kullanmak için ek bir parmakla tutma yeri yoktur. Ancak dilerseniz kampanalı frenin kollarını rahatlıkla sıkabilirsiniz. Genel olarak, VX5 ST çok iyi fren yapıyor. Ancak, kampanalı frenler gerçekten devreye girene kadar birkaç kilometre gitmemiz gerekti.




Motor kontrolü için parmakla tutma yeri, gidonun sağ tarafında bulunur. Hassas ve sorunsuz çalışıyor. Yanındaki iki düğme, VX2 ST’dekinden biraz daha kararlı görünüyor. Sürücü bunları e-scooter’ı açıp kapatmak, sürüş modunu değiştirmek ve ışığı kontrol etmek için kullanır. Ön ışık, karanlıkta diğer yol kullanıcıları tarafından görülebilecek kadar parlaktır. Arka ışık da ön ışıkla birlikte açılır ve kapanır. Ayrıca fren yaparken de yanar – geçen yılın önemli ölçüde daha pahalı olan VX2 ST modeline göre bir avantaj. Sürücü, Almanya’da zorunlu olan sigorta plakasını doğrudan arka lambanın altına yapıştırabilir.




Vmax VX5 ST resimleri


Vmax VX5 ST resimleri


























ekran ve uygulama










Ekran, gidonun ortasında yer alır ve tüm avantaj ve dezavantajlarıyla VX2 ST’deki ekranı çok andırır. Hoş bir şekilde büyüktür ve mevcut hız, sürüş modu ve kalan pil kapasitesi gibi en önemli parametreleri beş çubukta net bir şekilde gösterir. Ne yazık ki, doğrudan güneş ışığında VX2 ST’nin ekranı kadar yansıtıyor.




İsterseniz e-scooter’ı bir uygulamaya bağlayabilirsiniz. Orada, diğer şeylerin yanı sıra, bir motor frenini etkinleştirmek mümkündür. Bu çalmayı zorlaştırmalı. Ancak, hiç kimse tek başına buna güvenmemeli, sonuçta herhangi bir hırsız 16,2 kilogramlık e-scooter’ı alıp götürebilir. Bisikletler, e-bisikletler ve e-skuterler için hırsızlığa karşı koruma kılavuzumuzda konuyla ilgili daha fazla bilgi: alarm, GPS izleyici ve kilitler.
























Sürmek










Her şeyden önce: VX5 ST’nin motoru, VX2 ST kadar güçlü değil. Bu zaten performans değerleri ile gösterilir. VX2 ST’de 500 watt’lık bir motor bulunurken Vmax, VX5 ST’de 400 watt’lık bir motora sahiptir. Bununla birlikte, Vmax VX5 ST, 500 Euro’dan daha düşük bir fiyata diğer çoğu e-scooter’dan daha hızlı hızlanır. Ayrıca, daha ağır insanları (120 kilograma kadar yükleme) makul bir süre içinde izin verilen maksimum saatte 20 kilometreye hızlandırır ve bunu da GPS kullanarak elde eder. Sürüş sırasında kask takmanızı şiddetle tavsiye ederiz (rehber).















Sürüş sırasında VX5 ST çok az şey gösterir. Manevralarımıza hızlı ve hassas bir şekilde tepki veriyor. Ancak marşpiye biraz daha büyük olabilirdi. Tümsekler, çukurlar, çakıl taşları ve diğer küçük engeller e-scooter tarafından VX2 ST kadar kolay yutulmaz. Bu, esas olarak 8,5 inç’e küçülen lastiklerden kaynaklanmaktadır. Hava doldurmaları sayesinde, iletilen titreşimler açısından çoğu katı kauçuk veya bal peteği lastiğinden üstündürler. Ne yazık ki, Vmax süspansiyonu dahil edemedi.
























pil ve menzil










VX5 ST’deki pil 281 watt saat kapasiteye sahiptir. Bu fiyatına göre makul. Vmax, maksimum 20 ila 30 kilometrelik bir menzili belirtir. Hafif bir binici, sıcak hava, düz asfalt ve benzeri ideal koşullarda bu değerlere ulaşılabilir. Gerçek koşullarda, çok fazla dur-kalk yapılan şehirde yaklaşık 80 kilo ağırlığındaki bir sürücünün, akünün tekrar şebekeye bağlanması gerekmeden önce 20 kilometre kat edebileceğini varsayıyoruz. Şarj süresi ise dört saat olarak verilmiş. VX5 GT’yi seçerseniz, 374 watt saatlik bir pil elde edersiniz.
























Fiyat










Vmax VX5 ST’nin fiyatı 500 Euro’dur. Neredeyse aynı VX5 GT ile biraz daha büyük bir batarya istiyorsanız 580 Euro ödüyorsunuz. Bir önceki yıla ait VX2 Pro LT modelinin fiyatı 870 Euro’dur.
























Çözüm










Vmax VX5 ST, giriş seviyesi segmentinde son derece başarılı bir e-scooter. Güçlü motoru, sağlam işçiliği, iyi katlama mekanizması ve verimli frenleri ile, 500 Euro’luk düşük fiyatına rağmen, önemli ölçüde daha pahalı olan selefi Vmax VX2 ST’nin (test raporu) olumlu özelliklerinin çoğunu sunuyor. Arka çamurluktaki iyileştirmeler ve kontrollerin stabilitesi açıkça görülüyor. Kompakt boyutuna ve 8,5 inçlik küçülmüş lastik boyutuna rağmen, tümseklerden biraz vazgeçmek zorunda kalsa da oldukça konforlu bir sürüş sunuyor.




Yine de VX5 ST’nin bazı eksiklikleri var. Özellikle yansıtıcı ekran güneşte can sıkıcı ve süspansiyon eksikliğini kaçırdık. Ayrıca, marşpiye bazı sürücüler için çok küçük olabilir. Önceki modele göre azaltılmış motor gücüne rağmen, VX5 ST olağanüstü bir hızlanma performansı gösteriyor. Şehir içi dur-kalk trafiğinde maksimum menzil muhtemelen 20 kilometre civarında olacak. Genel olarak, Vmax VX5 ST, paranızın tam karşılığını sunar ve önerilen bir giriş seviyesi seçeneğidir.