Vision Pro SDK: Apple hangi uygulamaları ister, hangilerini istemez?

sıcakkafa

Yeni Üye
Apple’ın kulaklığı, en başından itibaren çok çeşitli yazılımlar sunacak: Apple’ın yeni platform için geliştirici araçlarının piyasaya sürülmesinden sonra vurguladığı gibi, birçok iPhone ve iPad uygulaması herhangi bir ayarlama yapılmadan visionOS’ta çalışıyor. Elbette geliştiriciler, uygulamalarının kullanıcı arayüzünü özellikle Vision Pro’ya uyarlamakta ve ayrıca 3B öğeleri entegre etmekte veya kullanıcının tüm görüş alanını dolduran sanal gerçeklik uygulamaları yazmakta özgürdür. Başlık işletim sistemi, iOS uygulamalarının dayandığı birçok iyi bilinen çerçeveyi destekler, ancak hepsini değil.

Reklamcılık



Kameralara erişim yok


Örneğin, veri koruma nedenleriyle Vision Pro’nun on iki kamerasına erişim sağlanmaz. Uygulamalar yalnızca, örneğin video konferanslar için kullanıcı tarafından izinle oluşturulan “uzaysal kişiliğe” – kişinin dijital bir görüntüsü – erişebilir. Buna göre selfie ve fotoğraf uygulamalarını visionOS’a getirmenin mantıklı olmadığının altını çizen Apple, bu tür yazılımların yalnızca sınırlı ölçüde çalıştığını veya hiç çalışmadığını vurguladı. Şirkete göre, navigasyon uygulamaları gibi konum tabanlı hizmetler de visionOS’a taşınmamalıdır.

Apple’ın Vision Pro’su – en azından şimdilik – ayakta, otururken veya uzanırken açıkça statik kullanım için tasarlanmıştır. Sanal gerçeklik uygulamaları bu nedenle yalnızca çok sınırlı bir alanda çalışır: Kullanıcı başlangıç noktasından 1,5 metreden daha fazla uzaklaşırsa, visionOS bir VR uygulamasını otomatik olarak kapatır ve kameraların yakaladığı ortamı tekrar görüntüler, Apple geliştiricileri bu tür uygulamalar konusunda uyarır. Kullanıcı aniden hızlı hareket ederse veya sehpa gibi bir engele doğru yönelirse gözlük benzer şekilde hareket eder. Aktif oyunlar veya fitness uygulamaları yalnızca sınırlı bir ölçüde çalışabilir.

Dikkat, hareket!


Aynı zamanda Apple, yönergelerinde mide bulantısı ve kafa karışıklığını önlemek için hareketli öğeleri görüntülerken dikkatli olunması konusunda uyarıyor. Apple, yalnızca gözün köşesinden algılanan hareketlerin ve hızlı dönme hareketlerinin rahatsızlığa yol açabileceğini belirtiyor. Şirketin İnsan Arayüzü Yönergelerine göre, daha uzun süre titreşen nesneler, özellikle yaklaşık 0,2 Hertz frekansta rahatsızlığa ve mide bulantısına neden olabilir. Apple, hareketli uygulama içeriğini bir pencereye yerleştirmenizi ve kullanıcıların gerçek dünyalarını görebilmeleri için pencereyi çok büyük yapmamanızı önerir.



Mac & i'den daha fazlası



Mac & i'den daha fazlası




(lbe)



Haberin Sonu