Twitter: Yeni abonelik özelliği ve içerik oluşturuculara 20 milyon dolar

sıcakkafa

Yeni Üye


  1. Twitter: Yeni abonelik özelliği ve içerik oluşturuculara 20 milyon dolar

Elon Musk’un attığı bir tweet’e göre kısa mesaj servisi X (eski adıyla Twitter) yeni bir fonksiyon tanıttı. X Premium aboneliği (eski adıyla Twitter Blue) kullanıcıları artık diğer ödeme yapan premium müşterilerden gelen doğrudan mesajları (DM) etkinleştirebilir. Paylaşılan Elon Musk X’te ile. Musk’un bakış açısına göre, favori etki sahibinizle “konuşma” yeteneği, X’teki ücretli premium hizmete abone olmak için iyi bir argümandır.

Reklamcılık



Mesaj istekleri için fonksiyonun etkinleştirilmesi gerekir


Tweetin altında paylaşılan ekran görüntüsüne göre X premium kullanıcıları, Ayarlar’dan diğer abonelerden gelen mesaj isteklerini etkinleştirebiliyor. İşlev aynı zamanda bu ayarların diğer mesaj ayarlarından bağımsız olduğunu da belirtir; bunlar aslında bunların üzerine yazılır. Favori etki sahibinize mesaj isteği gönderme seçeneğini kullanmak için, onun da bir X Premium müşterisi olması, işlevin etkinleştirilmiş olması ve muhtemelen isteği de kabul etmesi gerekir. Görünüşe göre bu da daha önce olduğu gibi engellenebilir.

Musk, X kullanıcılarını yeni işlevlerle ücretli X Premium aboneliğine teşvik etmek istiyor. Avantajları arasında, düzenleme dahil daha uzun gönderiler ve daha yüksek kalitede daha uzun videolar, ayrıca “konuşmalarda ve arama sıralamasında” ayrıcalıklı muamele ve daha az reklam yer alır. Abonelik ücreti yıllık 99,96 Euro veya aylık 9,52 Euro’dur; akıllı telefondaki uygulamada alınan abonelikler de buna göre daha pahalıdır.

Etkileyiciler için 20 milyon


Ayrıca Şubat ayında açıklanan içerik oluşturuculara yönelik reklam geliri paylaşımı için X Premium zorunlu bir gerekliliktir. CEO Linda Yaccarino’ya göre tweet yaratıcılarına yaklaşık 20 milyon dolar ödendi. Yaccarino’yu X’te paylaştı ile.

Son üç ayda beş milyondan fazla görüntülenen tweetler için ödeme talep edilebiliyor. Kime ve ne kadar ödeme yapıldığını açıklamadı. Ancak geçmişte, yararlanıcılara yönelik, çoğunlukla siyasi açıdan muhafazakar veya sağcı yelpazeye atfedilen bazı eleştiriler olmuştu. Alıcılardan bazıları sosyal ağdan ne kadar aldıklarını tweetlediler. Bir süredir, zaman çizelgesine ek olarak tweet altına ve yanıtların arasına reklam yerleştiriliyor. Çeklerin Temmuz ayında Musk’ın sevdiği kişilere yazıldığına inanılıyor.

“Sosyal ağı yeniden canlandırmayı planlayın”


Yaccarino’nun birkaç ay önce iki gün önce yaptığı karlılık duyurusu da dahil olmak üzere tüm açıklamalar, CEO’nun Twitter’ı devralma konusunda Musk’u destekleyen yedi bankayla görüşmeyi planlamasından kısa bir süre önce geldi. Financial Times’a göre, konuya yakın kaynaklara göre Yaccarino önümüzdeki hafta “sorunlu sosyal medya şirketini yeniden canlandırma planlarını açıklayacak”.

Buna göre Yaccarino’nun reklam gelirlerini ve abonelikleri artırmaya yönelik somut bir planı var. Rapora göre günlük aktif kullanıcı sayısı şu anda 245 milyon kullanıcıya ulaşıyor. The Information’a göre bu, Musk’ın geçen yıl Twitter’ı satın almasından bu yana yüzde 3,7’lik bir düşüş.

Financial Times’a göre, devralınmasından bu yana ABD geliri yüzde 60 düştü; Musk ayrıca personelde önemli kesintiler yaptı. X, 2022 yılında dünyanın en büyük 100 bağışçısının yüzde 90’ının harcamalarına devam edeceğini iddia ediyor.

“Ondan kurtulması lazım”


Kredi verenlerden birindeki bir banka yetkilisi, “Musk platformda gerilimi artırmaya devam ettiği sürece” reklamverenleri nasıl geri kazanacaklarını bilmediklerini söyledi – X’in geri dönmek için reklam dolarlarına ihtiyacı var. Ve ayrıca: “Ondan kurtulması gerekiyor.”

Cuma günü Elon Musk, Musk’ın yorumu üzerine bir gönderi paylaştı: “Alman kamuoyu bundan haberdar mı?” Musk’ın sorusuna Dışişleri Bakanlığı’ndan yanıt X’te: “Evet. Ve buna hayat kurtarmak denir.” Muhtemelen bankacı tam olarak bu gerilimlerden bahsediyordu.


(benim)



Haberin Sonu