Sosyal medya uygulaması BeReal 500 milyon euroya satın alındı

sıcakkafa

Yeni Üye
Fransız bir mobil oyun geliştiricisi, yine Fransa'dan sosyal medya uygulaması BeReal'i 500 milyon euro karşılığında devralıyor. Bu hamleyle oyun stüdyosu Vodoo kendi konumunu güçlendirmek ve BeReal'in daha hızlı büyümesine yardımcı olmak istiyor. Vodoo patronu Alexandre Yazdi, Financial Times'a aynı zamanda özgünlüğe odaklanan uygulamanın gelecekte reklamlardan para kazanacağını ve böylece kârlı hale getirileceğini açıkladı. Bu amaçla şirket, kullanıcı sayısında “önemli bir büyüme” elde etmek amacıyla uygulamaya yatırım yapacak. Bu nedenle bu satın alma, şirket tarihindeki en büyük devralma oldu, ancak şirketin halihazırda başka bir oyun stüdyosu satın alma konusunda deneyimi var.


Reklamcılık




BeReal, 2022'de güçlü büyüme rakamlarıyla dikkat çekti ve uygulama, özgünlüğe odaklanarak kendisini Instagram & Co.'nun rekabetine karşı konumlandırıyor. Uygulama günde tam olarak bir gönderiye izin veriyor; ne daha fazla ne de daha az. Uygulama her gün, kullanıcıların bir gönderi kaydedip yayınlaması gereken rastgele, iki dakikalık bir zaman aralığı belirler. Telefonun hem ön hem de arka kamerasının kullanılması gerekiyor. Yalnızca kendilerini gönderen kullanıcılar diğer gönderileri görebilir. BeReal, konseptiyle yaklaşık 40 milyon aktif ve nispeten sadık kullanıcıyı güvence altına aldı. ARD/ZDF çevrimiçi araştırmasına göre Almanya'daki nüfusun yaklaşık yüzde 4'ü uygulamayı günlük veya haftalık olarak kullanıyor.

Vodoo 2013 yılında kuruldu ve kendi bilgilerine göre şu anda 800 kişiye istihdam sağlıyor. Kendi oyunlarının yedi milyar indirilmesi ve 150 milyon aktif kullanıcısıyla Google Play Store ve Meta'nın sosyal ağları için üçüncü en büyük mobil oyun geliştiricisidir. Oyunlar ücretsiz oyunlardır ve Vodoo, uygulama içi satın alımlar yoluyla para kazanır. Vodoo'nun açık ara en başarılı oyunu Helix Jump'tır; geliştiricinin diğer oyunlarına Paper.io 2, Aquapark.io ve Crowd City adı veriliyor.




(mho)



Haberin Sonu