O2: Eski sözleşmelere sahip tüm mevcut müşteriler için veriler “Büyür”

sıcakkafa

Yeni Üye
Reklamcılık



Yılın başında Telefónica Deutschland, daha yeni sözleşme tarifeleri için geçerli olan “Büyüme” bileşenini eski tarifelere sahip mevcut müşterilere de sunacak. Bu, uzun vadeli mevcut müşteriler için bile tarifeye dahil olan veri hacminin yıllık 10 gigabayta kadar artması anlamına geliyor. Etkilenen müşteriler bu konuda SMS yoluyla bilgilendirilecektir.

“Büyüme” tarifelerinde, müşteriler her yıl sözleşme süresi arttıkça daha fazla kapsayıcı hacim elde etmektedir. Bu, artık bu sözleşme bileşenine henüz sahip olmayan eski tarifelere sahip müşteriler için de geçerli olmalıdır. Tarife düzeyine bağlı olarak bu, her on iki ayda bir, fatura ayı başına bir ila 10 gigabayt ekstradır. Genel bir kural olarak, daha küçük tarifeler (“S”) yılda bir gigabayt, orta tarifeler (“M”) 5 gigabayt ve daha büyük tarifeler (“L” veya “XL”) 10 gigabayt artar.

Milyonlarca müşteri daha fazla veri hacmi elde ediyor


Son çeyreğin sonunda Telefónica Deutschland'ın toplam yaklaşık 28 milyon sözleşmeli müşterisi vardı. Bunların yaklaşık on bir milyonunun hâlâ 1&1 ile sözleşmesi bulunuyor ve yavaş yavaş yeni rakibin ağına aktarılacak. Yaklaşık 17 milyon O2 sözleşmeli müşterisinin önemli bir kısmı hâlâ “Büyüme” bileşeni olmayan eski tarifelere sahip.

Bu O2 müşterileri dönüştürülecek; şirket tam olarak kaç tane olduğunu açıklamıyor. Ancak özel müşteri direktörü Andreas Laukenmann, Haberler online ile yaptığı röportajda birkaç milyonun bulunduğunu söylüyor. Bunların 2025 ortasına kadar dönüştürülmesi planlanıyor. Aylık veri hacmine eklenen gigabaytlar “önümüzdeki beş yıl içinde altı milyar gigabayta” ulaştı; bu neredeyse altı eksabayt anlamına geliyor.

Müşteriler mevcut sözleşmelerine bir ekleme alırlar. Aksi takdirde hiçbir şeyin değişmeyeceğini garanti eder: Sözleşmelerin fiyatı, ayrıntıları ve süresi etkilenmez. Laukenmann, “Bu tamamen kancasız ve gözsüz bir teklif” diye söz veriyor. Müşterilerin bir yıl beklemesine de gerek yok; ilk ek gigabaytlar, sözleşmelerinin dahil edilen hacmine hemen eklenir.

O2, markanın 20. yılını kutlamak amacıyla “Grow” avantajını ilk kez 2022 yılında promosyon tarifesi olarak uygulamaya koydu. Tarifenin müşteriler tarafından olumlu karşılanmasının ardından şebeke operatörü öncelikle teklifi genişletti ve ardından bir sonraki yıl “Büyüme” bileşenini kalıcı olarak sözleşme portföyüne ekledi. Diğer ağ operatörleri artık benzer mekanizmaları kendi tarife portföylerine entegre etmişlerdir.

Mevcut müşterilere değer verin


Tüm sözleşmeli müşterilere yönelik Büyüme avantajıyla Telefónica Deutschland, kendisini özellikle müşteri dostu bir sağlayıcı olarak konumlandırmak istiyor. Laukenmann, “Grow avantajının ücretsiz ve otomatik olarak eklenmesiyle, mevcut O2 müşterilerimize güvenleri ve sadakatleri için teşekkür etmek istiyoruz” diyor. Mevcut müşteriler, yeni müşterilerle aynı takdiri görmelidir.

Telefónica Deutschland, “Büyüme avantajına” ek olarak müşteri dostu olarak ayrı akıllı telefon finansmanını da desteklemektedir. Akıllı telefonunu O2'den taksitle satın alan herkes, cep telefonu sözleşmesinin tüm süresi boyunca daha yüksek ücretlere katlanmak yerine, bunu ayrı bir sözleşme aracılığıyla 24 ay içinde ödeyecek. Ancak bu böyle kalmamalı: Laukenmann, 2025 için iki sürpriz daha olasılığını öne sürüyor.


(vbr)