Aoocci'nin C5 Pro ekranı, Carplay ve Android Auto aracılığıyla motosikletçilere yönelik akıllı telefonu yansıtıyor. Test, küçük monitörün başka neler sunduğunu gösteriyor.
Apple Car Play ve Android Auto otomotiv sektörüne girmenin yolunu buldu ancak artık motosiklet aksesuarları da bu trende katıldı. Çinli marka Aoocci, bisikletçilere sürüş sırasında bilgi ve eğlence sağlamak için C5'i beş inçlik bir ekranla sunuyor.
Bir motosikletin küçük kokpitinde bilgi görüntüleme yeteneği sınırlıdır. Motosiklet yapımında LC ekranlardan TFT ekranlara geçiş yaklaşık on yıl önce kademeli olarak başladı ve daha fazla bilgiye ulaşmayı mümkün kıldı. Akıllı telefonla Bluetooth bağlantısı artık mevcut modellerde standart, ancak ekran küçük ekranlarla sınırlı olduğundan kokpitteki navigasyon genellikle basit adım adım ekranlarla, yani ok navigasyonuyla yetiniyor.
TFT ekrandaki menü neredeyse yalnızca gidondaki düğmeler aracılığıyla çalıştırılıyor; Dokunmatik ekranlar henüz motosikletlerde yerleşik olmaktan çok uzak. Honda Africa Twin gibi halihazırda dokunmatik ekran sunan çok az motosiklet modeli var. Bununla birlikte, Garmin veya Tomtom gibi üreticilerin özellikle motosikletçilerin ihtiyaçlarına yönelik navigasyon cihazları yaklaşık yirmi yıldır piyasadadır, ancak oldukça pahalıdırlar. Bunlar su geçirmezdir, eldivenlere uygun dokunmatik ekranlar ve gidon montajı sunar.
Bunun alternatifi, akıllı telefonlar için motosiklet tutucularıdır; bunların sayısı her geçen gün artıyor ancak bir yandan hassas cihazlar yağmura ve titreşime maruz kalıyor, diğer yandan bazı cep telefonu dokunmatik ekranları motosiklet eldivenlerine tepki vermiyor. Bu nedenle, akıllı telefonun içeriğini Apple Carplay veya Android Auto aracılığıyla kablosuz olarak yansıtan ekranlar, motosikletçiler için pratik ve genellikle ucuz bir çözüm olurken, akıllı telefon ceketin içinde güvenli bir şekilde saklanıyor.
Ancak bu ekranlarda navigasyon cihazlarıyla aynı sorun var: Gidonlara bir braket ile tutturuluyorlar ancak her gidon buna uygun değil; bazen gidon kıvrımı veya gidon genişliğinin olmayışı yeterli bağlantıyı engeller. Ayrıca monitörler genellikle o kadar büyüktür ki kokpiti ve hız göstergesini kaplar. Bir ekran satın almadan önce bu noktaları dikkate almak önemlidir.
Toplantı
Braketin montajı basittir, ancak birlikte verilen kabuklardan ikisini, ince boru şeklindeki gidona (22 mm çap) boşluk olmadan oturuncaya kadar içeri yerleştirmemiz gerekir. Ekranın açısı vida ile ayarlanıp sabitlenebilmektedir. Ne yazık ki C5'in bir USB bağlantı noktası yok, bu nedenle motosikletteki herhangi bir USB fişi güç kaynağı olarak kullanılamıyor. Kabloların motosiklet aküsüne temiz bir şekilde döşenmesi biraz daha karmaşıktır çünkü depo ve koltuğun çıkarılması gerekir. Kabloları çerçeve boyunca döşedik ancak gerekli kablo bağları teslimat kapsamına dahil değildir.
Uygun vidalar dahil olmasına rağmen, her iki araç içi kamera da motosiklete yapıştırılabilir. Yapıştırma, motosiklette çirkin delikler açılmaması avantajına sahiptir, ancak önceden oluşturulmuş yapışkan şeritlerin yüksek hızlara ne kadar iyi dayanacağı sorusu hala devam etmektedir. Bu nedenle test için hızı maksimum 100 km/saatte bıraktık.
Birlikte verilen iki lastik basınç sensörü, lastik üzerindeki valf kapakları ile kolayca değiştirilir. Çeşitli uygulamaları kullanabilmek için, hoparlörler ve bir mikrofon (her ikisi de teslimata dahil değildir) kaskın içine kurulmalı ve eşleştirilmelidir. Alternatif olarak her kaskın altına sığmasa da küçük kablosuz kulaklıklar (bizim durumumuzda Apple Airpods) kullanılabilir. Daha sonra sürüş sırasında navigasyon duyurularını, sesli mesajları veya müziği dinleyebilirsiniz. Elbette telefon görüşmeleri yalnızca kasktaki mikrofonla mümkün.
görüntülemek
Aoocci'nin C5'i 5 inçlik bir ekrana sahip, bu da onu nispeten küçük kılıyor ve bu nedenle iki tekerlekli araçlar için çok uygun. İki araç kamerası ve iki lastik basıncı sensörü de dahildir. Muhafaza IP67 koruma sınıfına uygundur ve bu nedenle su girişine ve toza karşı dayanıklıdır. Dahil edilen çalıştırma talimatları yalnızca İngilizcedir, ancak dili konuşmayanlar bile resimlerden yararlanabilir.
Ekran parlak ve yüksek kontrastlıdır, bu nedenle güneş doğrudan üzerine parlasa bile okunması herhangi bir soruna neden olmaz. İsterseniz gövdeye küçük bir güneş koruyucu da vidalayabilirsiniz.
Aoocci C5 Pro – fotoğraf serisi
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Özellikler
C5, Carplay ve Android Auto'yu destekler. Bir iPhone kullanıcısı olarak bu testin yazarı öncelikle Carplay'i test etti. Bu, testte mükemmel bir şekilde çalıştı. Motosikletçi, akıllı telefonunun ekranında seçilen uygulamaları kullanabilir.
Aoocci, kontak açılır açılmaz çalışmaya başlıyor ancak aynı zamanda muhafazanın sağ tarafındaki bir düğme kullanılarak da açılıp kapatılabiliyor. İlk başlatma mükemmel çalışıyor, C5 anında yanıt veriyor ve Bluetooth aracılığıyla akıllı telefona bağlanabiliyor. Aynı zamanda cep telefonunuza ve kaskınıza aynı anda bağlanabilmeniz için Wi-Fi özelliği de bulunmaktadır. Dokunmatik ekrandaki en büyük simge, iki araç kamerasının sürüş kaydedicisine ayrılmıştır. Altı küçük simge Carplay, GPS bilgisi, panel, tekrar oynatma, ayar ve Bluetooth'u seçmek için tasarlanmıştır.
Sürüş sırasında “Panel” simgesi, hızı, motosikletin hareket ettiği yönü ve her iki lastiğin lastik basıncını gösteren dijital bir kokpiti görüntülemek için kullanılabilir. “Sürüş Kaydedici” simgesine dokunduğunuzda araç kameralarından gelen görüntüler ekranda gösteriliyor (tek tek veya her ikisi yan yana), ancak bu bana biraz gereksiz geliyor: Zaten önümü görebiliyorum ve arkayı görebiliyorum. Geriye bakmak için dikiz aynaları kullanılır. Elbette arka araç kamerasının araçları kör noktada gösterdiğini iddia edebilirsiniz, ancak bunun için görüntüyü ekranda sürekli çalıştırmanız gerekir.
“GPS” simgesi mevcut konumun koordinatlarını sağlar ve bağlı uyduların sayısını gösterir. İki araç içi kamera, HD olarak 1080 piksel çözünürlüğe sahiptir ve çarpma veya düşme gibi titreşimleri algılayan ve filme alınan son saniyeleri otomatik olarak kaydeden bir G sensörüyle donatılmıştır. Anlaşılabilir nedenlerden dolayı bunun ne kadar iyi çalıştığını denemedim. GPS izleme rotayı ve hızı kaydeder ve aracın tam konumunu kaydeder. Rakipler ve sigorta şirketleriyle olası hukuki anlaşmazlıklara dair önemli kanıtlar.
Sürüş sırasında birkaç uygulamayı test ettik ve herhangi bir sorun fark etmedik. Müzik veya konuşmanın kaskın içine aktarımı mükemmel bir şekilde çalışıyor; Oynatma kalitesi elbette kullanılan hoparlörlere de bağlıdır. Ön tekerlek ve arka tekerlekteki lastik basınç sensörlerinin eşleştirilmesi (Aoocci A sensörü ile B sensörü arasında ayrım yapar) gerçekleştirildikten sonra basıncı bar veya psi cinsinden görüntüler. Ancak ölçümün doğruluğu garanti edilmez. Değerleri hassas bir manometre ile kontrol ettik ve her iki lastikte de C5'teki bilgilere göre eksi 0,1 bar fark bulduk.
Fiyat
Aoocci C5 Pro, üreticiden özel bir kodla birlikte gelir TechStage22 sadece 146 euro. Kamerasız Aoocci C5 yaklaşık 20 Euro daha ucuz.
Çözüm
Aoocci C5 vaatlerini tatmin edici bir şekilde yerine getiriyor, güvenilir bir şekilde çalışıyor ve iyi özellikler sunuyor. Üretici, C5 Pro paketi için 185,19 Euro tutarında adil bir liste fiyatı talep ediyor. Yine de vardığımız sonuç kararsız çünkü ekran sizi sık sık ekrana bakmaya teşvik ediyor ve sürüş sırasında yolda olup bitenlerden dikkatinizi dağıtıyor. Bu, arabada tehlikesiz değildir ancak motosiklette ölümcül sonuçlar doğurabilir.
Apple Car Play ve Android Auto otomotiv sektörüne girmenin yolunu buldu ancak artık motosiklet aksesuarları da bu trende katıldı. Çinli marka Aoocci, bisikletçilere sürüş sırasında bilgi ve eğlence sağlamak için C5'i beş inçlik bir ekranla sunuyor.
Bir motosikletin küçük kokpitinde bilgi görüntüleme yeteneği sınırlıdır. Motosiklet yapımında LC ekranlardan TFT ekranlara geçiş yaklaşık on yıl önce kademeli olarak başladı ve daha fazla bilgiye ulaşmayı mümkün kıldı. Akıllı telefonla Bluetooth bağlantısı artık mevcut modellerde standart, ancak ekran küçük ekranlarla sınırlı olduğundan kokpitteki navigasyon genellikle basit adım adım ekranlarla, yani ok navigasyonuyla yetiniyor.
TFT ekrandaki menü neredeyse yalnızca gidondaki düğmeler aracılığıyla çalıştırılıyor; Dokunmatik ekranlar henüz motosikletlerde yerleşik olmaktan çok uzak. Honda Africa Twin gibi halihazırda dokunmatik ekran sunan çok az motosiklet modeli var. Bununla birlikte, Garmin veya Tomtom gibi üreticilerin özellikle motosikletçilerin ihtiyaçlarına yönelik navigasyon cihazları yaklaşık yirmi yıldır piyasadadır, ancak oldukça pahalıdırlar. Bunlar su geçirmezdir, eldivenlere uygun dokunmatik ekranlar ve gidon montajı sunar.
Bunun alternatifi, akıllı telefonlar için motosiklet tutucularıdır; bunların sayısı her geçen gün artıyor ancak bir yandan hassas cihazlar yağmura ve titreşime maruz kalıyor, diğer yandan bazı cep telefonu dokunmatik ekranları motosiklet eldivenlerine tepki vermiyor. Bu nedenle, akıllı telefonun içeriğini Apple Carplay veya Android Auto aracılığıyla kablosuz olarak yansıtan ekranlar, motosikletçiler için pratik ve genellikle ucuz bir çözüm olurken, akıllı telefon ceketin içinde güvenli bir şekilde saklanıyor.
Ancak bu ekranlarda navigasyon cihazlarıyla aynı sorun var: Gidonlara bir braket ile tutturuluyorlar ancak her gidon buna uygun değil; bazen gidon kıvrımı veya gidon genişliğinin olmayışı yeterli bağlantıyı engeller. Ayrıca monitörler genellikle o kadar büyüktür ki kokpiti ve hız göstergesini kaplar. Bir ekran satın almadan önce bu noktaları dikkate almak önemlidir.
Toplantı
Braketin montajı basittir, ancak birlikte verilen kabuklardan ikisini, ince boru şeklindeki gidona (22 mm çap) boşluk olmadan oturuncaya kadar içeri yerleştirmemiz gerekir. Ekranın açısı vida ile ayarlanıp sabitlenebilmektedir. Ne yazık ki C5'in bir USB bağlantı noktası yok, bu nedenle motosikletteki herhangi bir USB fişi güç kaynağı olarak kullanılamıyor. Kabloların motosiklet aküsüne temiz bir şekilde döşenmesi biraz daha karmaşıktır çünkü depo ve koltuğun çıkarılması gerekir. Kabloları çerçeve boyunca döşedik ancak gerekli kablo bağları teslimat kapsamına dahil değildir.
Uygun vidalar dahil olmasına rağmen, her iki araç içi kamera da motosiklete yapıştırılabilir. Yapıştırma, motosiklette çirkin delikler açılmaması avantajına sahiptir, ancak önceden oluşturulmuş yapışkan şeritlerin yüksek hızlara ne kadar iyi dayanacağı sorusu hala devam etmektedir. Bu nedenle test için hızı maksimum 100 km/saatte bıraktık.
Birlikte verilen iki lastik basınç sensörü, lastik üzerindeki valf kapakları ile kolayca değiştirilir. Çeşitli uygulamaları kullanabilmek için, hoparlörler ve bir mikrofon (her ikisi de teslimata dahil değildir) kaskın içine kurulmalı ve eşleştirilmelidir. Alternatif olarak her kaskın altına sığmasa da küçük kablosuz kulaklıklar (bizim durumumuzda Apple Airpods) kullanılabilir. Daha sonra sürüş sırasında navigasyon duyurularını, sesli mesajları veya müziği dinleyebilirsiniz. Elbette telefon görüşmeleri yalnızca kasktaki mikrofonla mümkün.
görüntülemek
Aoocci'nin C5'i 5 inçlik bir ekrana sahip, bu da onu nispeten küçük kılıyor ve bu nedenle iki tekerlekli araçlar için çok uygun. İki araç kamerası ve iki lastik basıncı sensörü de dahildir. Muhafaza IP67 koruma sınıfına uygundur ve bu nedenle su girişine ve toza karşı dayanıklıdır. Dahil edilen çalıştırma talimatları yalnızca İngilizcedir, ancak dili konuşmayanlar bile resimlerden yararlanabilir.
Ekran parlak ve yüksek kontrastlıdır, bu nedenle güneş doğrudan üzerine parlasa bile okunması herhangi bir soruna neden olmaz. İsterseniz gövdeye küçük bir güneş koruyucu da vidalayabilirsiniz.
Aoocci C5 Pro – fotoğraf serisi
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Aooccci C5 Pro
Özellikler
C5, Carplay ve Android Auto'yu destekler. Bir iPhone kullanıcısı olarak bu testin yazarı öncelikle Carplay'i test etti. Bu, testte mükemmel bir şekilde çalıştı. Motosikletçi, akıllı telefonunun ekranında seçilen uygulamaları kullanabilir.
Aoocci, kontak açılır açılmaz çalışmaya başlıyor ancak aynı zamanda muhafazanın sağ tarafındaki bir düğme kullanılarak da açılıp kapatılabiliyor. İlk başlatma mükemmel çalışıyor, C5 anında yanıt veriyor ve Bluetooth aracılığıyla akıllı telefona bağlanabiliyor. Aynı zamanda cep telefonunuza ve kaskınıza aynı anda bağlanabilmeniz için Wi-Fi özelliği de bulunmaktadır. Dokunmatik ekrandaki en büyük simge, iki araç kamerasının sürüş kaydedicisine ayrılmıştır. Altı küçük simge Carplay, GPS bilgisi, panel, tekrar oynatma, ayar ve Bluetooth'u seçmek için tasarlanmıştır.
Sürüş sırasında “Panel” simgesi, hızı, motosikletin hareket ettiği yönü ve her iki lastiğin lastik basıncını gösteren dijital bir kokpiti görüntülemek için kullanılabilir. “Sürüş Kaydedici” simgesine dokunduğunuzda araç kameralarından gelen görüntüler ekranda gösteriliyor (tek tek veya her ikisi yan yana), ancak bu bana biraz gereksiz geliyor: Zaten önümü görebiliyorum ve arkayı görebiliyorum. Geriye bakmak için dikiz aynaları kullanılır. Elbette arka araç kamerasının araçları kör noktada gösterdiğini iddia edebilirsiniz, ancak bunun için görüntüyü ekranda sürekli çalıştırmanız gerekir.
“GPS” simgesi mevcut konumun koordinatlarını sağlar ve bağlı uyduların sayısını gösterir. İki araç içi kamera, HD olarak 1080 piksel çözünürlüğe sahiptir ve çarpma veya düşme gibi titreşimleri algılayan ve filme alınan son saniyeleri otomatik olarak kaydeden bir G sensörüyle donatılmıştır. Anlaşılabilir nedenlerden dolayı bunun ne kadar iyi çalıştığını denemedim. GPS izleme rotayı ve hızı kaydeder ve aracın tam konumunu kaydeder. Rakipler ve sigorta şirketleriyle olası hukuki anlaşmazlıklara dair önemli kanıtlar.
Sürüş sırasında birkaç uygulamayı test ettik ve herhangi bir sorun fark etmedik. Müzik veya konuşmanın kaskın içine aktarımı mükemmel bir şekilde çalışıyor; Oynatma kalitesi elbette kullanılan hoparlörlere de bağlıdır. Ön tekerlek ve arka tekerlekteki lastik basınç sensörlerinin eşleştirilmesi (Aoocci A sensörü ile B sensörü arasında ayrım yapar) gerçekleştirildikten sonra basıncı bar veya psi cinsinden görüntüler. Ancak ölçümün doğruluğu garanti edilmez. Değerleri hassas bir manometre ile kontrol ettik ve her iki lastikte de C5'teki bilgilere göre eksi 0,1 bar fark bulduk.
Fiyat
Aoocci C5 Pro, üreticiden özel bir kodla birlikte gelir TechStage22 sadece 146 euro. Kamerasız Aoocci C5 yaklaşık 20 Euro daha ucuz.
Çözüm
Aoocci C5 vaatlerini tatmin edici bir şekilde yerine getiriyor, güvenilir bir şekilde çalışıyor ve iyi özellikler sunuyor. Üretici, C5 Pro paketi için 185,19 Euro tutarında adil bir liste fiyatı talep ediyor. Yine de vardığımız sonuç kararsız çünkü ekran sizi sık sık ekrana bakmaya teşvik ediyor ve sürüş sırasında yolda olup bitenlerden dikkatinizi dağıtıyor. Bu, arabada tehlikesiz değildir ancak motosiklette ölümcül sonuçlar doğurabilir.