İlk bakışta, birçok Android cihaz üreticisinin aksine, Apple’ın çok sayıda eski model iPhone’a güncelleme sağlamaya devam etmesi cömertlik gibi görünüyor. Bir rapora göre, bu nazik jest artık Apple’ın satış rakamları ve pazar payı için artan artışlarla karşılığını veriyor. Kullanılmış cihazlar için hızla büyüyen pazarla birlikte, Apple birçok yeni hizmet aboneliği oluşturuyor ve böylece kullanılmış cihazlarla yeni müşteriler kazanıyor. Ve servis alanının, iPhone üreticisi için giderek daha önemli bir rol oynadığı biliniyor. Diğer üreticiler burada dezavantajlı olacaktır.
Wall Street Journal’a göre bu strateji, Apple’ın ABD’deki pazar payında da rol oynuyor. 2022’de ilk kez aktif olarak kullanılan tüm akıllı telefonların yarısından fazlası iPhone’du. Hatta Aralık ayında pay yüzde 52,5’e yükseldi ve analistler daha fazla artış bekliyor. Aynı zamanda, iPhone üreticisi, işlevsellik açısından standart modellerden giderek farklılaşan en üst düzey modellerinin fiyatlarını artırdı ve insanların şu anda yeni cihazlar satın aldığını duymak giderek yaygınlaşıyor. bu nedenle sürekli artan aralıklar.
Eski cihazlar uzun süredir dolaşımda
Ancak rakamlara göre eski iPhone’lar uzun süre tedavülde kalacak ve güncellemeler sayesinde değer olarak oldukça istikrarlı olduklarını kanıtladılar. Katkıda bulunan bir faktör, Apple’ın tasarımının yıllarca benzer kalmasıdır – eski cihazlar ilk bakışta bu şekilde hemen fark edilmeyebilir, bu da ikinci el satın almayı daha çekici hale getirir. Buna ek olarak, Apple, son üç aylık raporda şimdiden 20,8 milyar ABD doları satış gerçekleştiren ve toplam satışların yüzde 17’sini oluşturan yazılım güncellemeleriyle hizmetlerine kapı açmaya devam ediyor. Apple, Apple Music ve iCloud gibi kendi hizmetlerine 935 milyon abonelik sayıyor.
IDC’ye göre, kullanılmış ticaretin büyük bir büyüme pazarı olduğu söyleniyor. 2022’de dünya çapında yaklaşık 283 milyon kullanılmış cihaz satıldı. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 11,5’lik bir artış anlamına geliyor. Önümüzdeki yıllarda daha da yüksek büyüme oranları bekleniyor, böylece IDC’ye göre 2026’da yılda yaklaşık 415 milyon kullanılmış cihaz el değiştirebilir. Apple, kullanılmış akıllı telefon pazarında değer açısından yüzde 80’lik bir pazar payına sahip.
Ekonomik başarı için diğer faktörler
Apple’ın ABD’deki yüksek pazar payı için diğer faktörler, özellikle gençlerin iPhone satın alması ve bu nesilde, örneğin Android için olmayan iMessage nedeniyle, akranlarının da böyle bir cihazı almaları için baskı olması. . Ayrıca Apple, ekosistemi aracılığıyla iPhone sahiplerini kendisine nasıl bağlayacağını çok iyi anlıyor. HomePod, AirPods veya Apple Watch gibi cihazlar yalnızca veya en iyi şekilde iPhone ile çalışır. Bu da müşteri sadakatine katkıda bulunur.
(mki)
Haberin Sonu
Wall Street Journal’a göre bu strateji, Apple’ın ABD’deki pazar payında da rol oynuyor. 2022’de ilk kez aktif olarak kullanılan tüm akıllı telefonların yarısından fazlası iPhone’du. Hatta Aralık ayında pay yüzde 52,5’e yükseldi ve analistler daha fazla artış bekliyor. Aynı zamanda, iPhone üreticisi, işlevsellik açısından standart modellerden giderek farklılaşan en üst düzey modellerinin fiyatlarını artırdı ve insanların şu anda yeni cihazlar satın aldığını duymak giderek yaygınlaşıyor. bu nedenle sürekli artan aralıklar.
Eski cihazlar uzun süredir dolaşımda
Ancak rakamlara göre eski iPhone’lar uzun süre tedavülde kalacak ve güncellemeler sayesinde değer olarak oldukça istikrarlı olduklarını kanıtladılar. Katkıda bulunan bir faktör, Apple’ın tasarımının yıllarca benzer kalmasıdır – eski cihazlar ilk bakışta bu şekilde hemen fark edilmeyebilir, bu da ikinci el satın almayı daha çekici hale getirir. Buna ek olarak, Apple, son üç aylık raporda şimdiden 20,8 milyar ABD doları satış gerçekleştiren ve toplam satışların yüzde 17’sini oluşturan yazılım güncellemeleriyle hizmetlerine kapı açmaya devam ediyor. Apple, Apple Music ve iCloud gibi kendi hizmetlerine 935 milyon abonelik sayıyor.
IDC’ye göre, kullanılmış ticaretin büyük bir büyüme pazarı olduğu söyleniyor. 2022’de dünya çapında yaklaşık 283 milyon kullanılmış cihaz satıldı. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 11,5’lik bir artış anlamına geliyor. Önümüzdeki yıllarda daha da yüksek büyüme oranları bekleniyor, böylece IDC’ye göre 2026’da yılda yaklaşık 415 milyon kullanılmış cihaz el değiştirebilir. Apple, kullanılmış akıllı telefon pazarında değer açısından yüzde 80’lik bir pazar payına sahip.
Ekonomik başarı için diğer faktörler
Apple’ın ABD’deki yüksek pazar payı için diğer faktörler, özellikle gençlerin iPhone satın alması ve bu nesilde, örneğin Android için olmayan iMessage nedeniyle, akranlarının da böyle bir cihazı almaları için baskı olması. . Ayrıca Apple, ekosistemi aracılığıyla iPhone sahiplerini kendisine nasıl bağlayacağını çok iyi anlıyor. HomePod, AirPods veya Apple Watch gibi cihazlar yalnızca veya en iyi şekilde iPhone ile çalışır. Bu da müşteri sadakatine katkıda bulunur.
(mki)
Haberin Sonu