iOS 18'in piyasaya sürülmesinden önce bile beklenen bir özellik büyük bir heyecan yaratıyor: Fransa'nın önde gelen birçok medya kuruluşu, Apple CEO'su Tim Cook'a, Fransız Les gazetesinin de belirttiği gibi, Safari tarayıcısı için beklenen bir “Web Silgisi” uygulamasını uygulamaması yönünde çağrıda bulunan bir mektup yazdı. Echos rapor ediyor. Bağlantılar, bu işlevin standart bir reklam engelleyiciye eşdeğer olduğunu ve reklamlarla finanse edilen içerik için doğrudan bir tehdit oluşturduğunu öne sürüyor.
Reklamcılık
Yayıncılar demokrasiye yönelik tehdit görüyor
Bu sadece yayıncıları ve gazetecileri tehdit etmiyor, aynı zamanda çoğulculuğu ve demokrasiyi de tehdit ediyor. Medyanın ekonomik modelinin zayıflaması, yüksek kaliteli bilgi kaybına yol açacaktır.
Bir rapora göre Apple'ın Safari tarayıcısı, iOS 18 ile birlikte diğer şeylerin yanı sıra sayfa özetleri de sağlayacak bir dizi AI işlevi alacak. Kullanıcıların, reklam bannerları da dahil olmak üzere bir web sitesinin belirli öğelerini sözde “silebileceği” veya kalıcı olarak gizleyebileceği bir “Web Silgisi” de tartışılıyor. Benzer işlevler reklam engelleyicilerde zaten bulunabilir. Apple işlevi henüz onaylanmadı. Şirket, Safari 18'in de aralarında bulunduğu yeni işletim sistemlerini 10 Haziran'da WWDC'de sergileyecek.
AB'ye de bilgi verildi
Dernekler mektubu aynı zamanda AB Komiseri Thierry Breton'a da iletti. Planlanan işlevin, Apple'ın böyle bir “Web Silgisini” App Store ve Apple News'teki kendi reklamcılık işini güçlendirmek için ne ölçüde kullandığı konusunda soruları gündeme getirdiği belirtiliyor. Bazı yayıncılara, Apple'ın uygulamalara bir izleme uyarısı getirdiği hatırlatıldı; bu uyarı, bireysel sağlayıcılar ve reklam şirketleri için büyük mali kayıplara yol açmış olabilir. Fransız yayıncılardan önce İngiliz medya şirketleri de Apple'ın “Web Silgisi”ne karşı tavır almıştı.
(Ibe)
Haberin Sonu
Reklamcılık
Yayıncılar demokrasiye yönelik tehdit görüyor
Bu sadece yayıncıları ve gazetecileri tehdit etmiyor, aynı zamanda çoğulculuğu ve demokrasiyi de tehdit ediyor. Medyanın ekonomik modelinin zayıflaması, yüksek kaliteli bilgi kaybına yol açacaktır.
Bir rapora göre Apple'ın Safari tarayıcısı, iOS 18 ile birlikte diğer şeylerin yanı sıra sayfa özetleri de sağlayacak bir dizi AI işlevi alacak. Kullanıcıların, reklam bannerları da dahil olmak üzere bir web sitesinin belirli öğelerini sözde “silebileceği” veya kalıcı olarak gizleyebileceği bir “Web Silgisi” de tartışılıyor. Benzer işlevler reklam engelleyicilerde zaten bulunabilir. Apple işlevi henüz onaylanmadı. Şirket, Safari 18'in de aralarında bulunduğu yeni işletim sistemlerini 10 Haziran'da WWDC'de sergileyecek.
AB'ye de bilgi verildi
Dernekler mektubu aynı zamanda AB Komiseri Thierry Breton'a da iletti. Planlanan işlevin, Apple'ın böyle bir “Web Silgisini” App Store ve Apple News'teki kendi reklamcılık işini güçlendirmek için ne ölçüde kullandığı konusunda soruları gündeme getirdiği belirtiliyor. Bazı yayıncılara, Apple'ın uygulamalara bir izleme uyarısı getirdiği hatırlatıldı; bu uyarı, bireysel sağlayıcılar ve reklam şirketleri için büyük mali kayıplara yol açmış olabilir. Fransız yayıncılardan önce İngiliz medya şirketleri de Apple'ın “Web Silgisi”ne karşı tavır almıştı.
(Ibe)
Haberin Sonu