Görünüşe göre Samsung, kullanıcılar için onarımları kolaylaştırmak amacıyla akıllı telefonlarının, tabletlerinin ve dizüstü bilgisayarlarının onarılabilirliğini iyileştirmeye pek ilgi duymuyor. iFixit, şirketin çok inatçı olduğu söylendiği için iki yıl sonra Samsung ile olan iş birliğini sonlandırdı.
Reklamcılık
iFixit duyurusunda şöyle yazdı: “Bu ekosistemi oluşturmaya çalışırken, Samsung'un onarım erişilebilirliğini iyileştirme konusundaki kararlılığından şüphe duymamıza neden olan engellerle karşılaşmaya devam ettik.” “Bunu yürütmeye çalıştık. Tanrım, denedik. Ama bu kadar farklı önceliklerle artık devam edemeyiz.”
Samsung tamire karşı
Bir yandan Samsung'un iFixit'in akıllı telefonlarını iyileştirmeye yönelik yapıştırıcı kullanımının azaltılması gibi önerilerini kabul etmediği söyleniyor. Öte yandan Samsung'un resmi yedek parça tedarikini baltaladığı söyleniyor.
Rapora göre Samsung, iFixit'e Galaxy akıllı telefonlarına yönelik ayrı ayrı pilleri satmak istemedi, yalnızca ekran ve pilden oluşan birbirine yapıştırılmış birimleri satmak istedi. Zayıf bir pili değiştirmek isteyen herkes, iFixit'teki ek ekrana gereksiz miktarda para harcamak zorunda kaldı. Son iki Galaxy nesli olan S23 ve S24'te iFixit, Samsung'dan hiçbir yedek parça almamıştı.
Buna ek olarak, Samsung'un yedek parça satışını her üç ayda bir müşteri başına yalnızca yedi parça ile büyük ölçüde sınırladığı söyleniyor. Doğrudan iFixit'ten sipariş veren son kullanıcılar için bu pek sorun değil. Ancak iFixit, tamir atölyelerine yedek parça da sağlıyor ki bu, Samsung cihazları için yeterli ölçüde mümkün değildi.
Sözleşmeleri öğürmek
404 Media, Samsung'a karşı daha da ciddi iddialarda bulundu. Rapora göre tamir atölyeleri resmi yedek parça alabilmek için şüpheli bir sözleşme imzalamak zorunda kalıyor. Sözleşme, mağazaların, tüm müşterilerin tam adı, adresleri, e-posta adresleri ve telefon numaralarının yanı sıra gerçekleştirilen onarımın ayrıntıları ve akıllı telefonlar söz konusu olduğunda benzersiz IMEI numarası da dahil olmak üzere tüm onarımlarla ilgili kapsamlı verileri Samsung'a göndermesini zorunlu kılıyor. (Uluslararası Mobil Ekipman Kimliği).
Bu yeterli olmazsa, Samsung'un mağazalara, üçüncü taraf üreticilere ait sahte yedek parçalar bulmaları durumunda cihazları tamir etmek yerine tamamen sökmelerini ve bu konuda Samsung'u bilgilendirmelerini zorunlu kıldığı söyleniyor. Bunun yalnızca ABD pazarı için mi yoksa Avrupa için mi geçerli olduğu ve iFixit'in de bu sözleşmeyi imzalamak zorunda olup olmadığı belli değil.
iFixit artık Samsung cihazları için üçüncü taraf üreticilerden yedek parçalar sunuyor. Bu aynı zamanda tamirhanelerin tedarik durumunu da iyileştirir. Bu arada Samsung, en azından Kuzey Amerika'da onarım uzmanı Encompass ile çalışmaya devam ediyor. Encompass'ın web sitesine IP blokajı nedeniyle (geçici olarak mı?) Hannover'den erişilemedi.
(mma)
Haberin Sonu
Reklamcılık
iFixit duyurusunda şöyle yazdı: “Bu ekosistemi oluşturmaya çalışırken, Samsung'un onarım erişilebilirliğini iyileştirme konusundaki kararlılığından şüphe duymamıza neden olan engellerle karşılaşmaya devam ettik.” “Bunu yürütmeye çalıştık. Tanrım, denedik. Ama bu kadar farklı önceliklerle artık devam edemeyiz.”
Samsung tamire karşı
Bir yandan Samsung'un iFixit'in akıllı telefonlarını iyileştirmeye yönelik yapıştırıcı kullanımının azaltılması gibi önerilerini kabul etmediği söyleniyor. Öte yandan Samsung'un resmi yedek parça tedarikini baltaladığı söyleniyor.
Rapora göre Samsung, iFixit'e Galaxy akıllı telefonlarına yönelik ayrı ayrı pilleri satmak istemedi, yalnızca ekran ve pilden oluşan birbirine yapıştırılmış birimleri satmak istedi. Zayıf bir pili değiştirmek isteyen herkes, iFixit'teki ek ekrana gereksiz miktarda para harcamak zorunda kaldı. Son iki Galaxy nesli olan S23 ve S24'te iFixit, Samsung'dan hiçbir yedek parça almamıştı.
Buna ek olarak, Samsung'un yedek parça satışını her üç ayda bir müşteri başına yalnızca yedi parça ile büyük ölçüde sınırladığı söyleniyor. Doğrudan iFixit'ten sipariş veren son kullanıcılar için bu pek sorun değil. Ancak iFixit, tamir atölyelerine yedek parça da sağlıyor ki bu, Samsung cihazları için yeterli ölçüde mümkün değildi.
Sözleşmeleri öğürmek
404 Media, Samsung'a karşı daha da ciddi iddialarda bulundu. Rapora göre tamir atölyeleri resmi yedek parça alabilmek için şüpheli bir sözleşme imzalamak zorunda kalıyor. Sözleşme, mağazaların, tüm müşterilerin tam adı, adresleri, e-posta adresleri ve telefon numaralarının yanı sıra gerçekleştirilen onarımın ayrıntıları ve akıllı telefonlar söz konusu olduğunda benzersiz IMEI numarası da dahil olmak üzere tüm onarımlarla ilgili kapsamlı verileri Samsung'a göndermesini zorunlu kılıyor. (Uluslararası Mobil Ekipman Kimliği).
Bu yeterli olmazsa, Samsung'un mağazalara, üçüncü taraf üreticilere ait sahte yedek parçalar bulmaları durumunda cihazları tamir etmek yerine tamamen sökmelerini ve bu konuda Samsung'u bilgilendirmelerini zorunlu kıldığı söyleniyor. Bunun yalnızca ABD pazarı için mi yoksa Avrupa için mi geçerli olduğu ve iFixit'in de bu sözleşmeyi imzalamak zorunda olup olmadığı belli değil.
iFixit artık Samsung cihazları için üçüncü taraf üreticilerden yedek parçalar sunuyor. Bu aynı zamanda tamirhanelerin tedarik durumunu da iyileştirir. Bu arada Samsung, en azından Kuzey Amerika'da onarım uzmanı Encompass ile çalışmaya devam ediyor. Encompass'ın web sitesine IP blokajı nedeniyle (geçici olarak mı?) Hannover'den erişilemedi.
(mma)
Haberin Sonu