Günlük uygulamaları: Apple, iOS 17’de yeni bir sayfa mı açıyor?

sıcakkafa

Yeni Üye
Apple’ın iPhone için zihinsel ve fiziksel sağlığa hizmet etmesi beklenen kendi günlük uygulamasını geliştirdiği bildiriliyor. Basında çıkan bir habere göre, uygulamayı işletim sistemine entegre etme ve böylece Apple’ın sağlık sektöründeki çabalarını sürdürme planları var. Ancak iPhone üreticisi, kendi App Store’undaki başarılı uygulamalarla bir kez daha rekabet ediyor. Apple’ın kendisi medya raporu hakkında yorum yapmadı.


Wall Street Journal, gazete tarafından görüntülenen belgelere atıfta bulunur. Uygulamanın, Haziran ayı başlarında WWDC geliştirici konferansında sunulması beklenen iOS 17 kadar erken başlatılabileceğini belirtiyorlar. Apple Watch da bir rol oynayabilir.

Karşılaşmaların otomatik tespiti


Jurassic kod adıyla geliştirilen uygulama, kullanıcıların günlük yaşamlarını belgeleme ve özel durumları çözme işlevi görüyor. Uygulama, belgelerin bölümlerini otomatikleştirmeyi amaçlayan yenilikçi yaklaşımlarla çalışır. Örneğin, iş arkadaşları ve arkadaşlarla fiziksel karşılaşmalar cihaz tarafından tanınabilir. Açıklama, Apple’ın Google ile birlikte Bluetooth aracılığıyla diğer kişilerle karşılaşmalarını anonim olarak kaydetmek ve bunları olası bir korona enfeksiyonuna karşı uyarmak için kullandığı Temas Bildirimi Çerçevesini anımsatıyor. Günlük uygulamasında güvenlik ve veri koruması da önemli bir rol oynamalıdır.


Bir süre sonra uygulama, evde veya hareket halindeyken ne kadar zaman geçirdikleri gibi, kullanıcı için tipik bir günün nasıl göründüğünü analiz etmek için verileri kullanır. Bu, örneğin norm dışı olan günleri belirlemeyi kolaylaştıracaktır. Uygulama ayrıca kısa mesajlara ve aramalara da erişebilmelidir.

Uygulama mağazası uygulamaları için rekabet


Olası çatışma potansiyeli, Day One’a benzer uygulamaların Apple’ın App Store’unda zaten mevcut olmasından kaynaklanmaktadır. Apple, son yıllarda, en son iOS’taki bir web kamerası işlevi nedeniyle defalarca uygulamaları “sherlocking” yapmakla suçlandı. Day One, 2011’de piyasaya sürüldü. Uygulamanın kurucusu Paul Mayne, The Wall Street Journal’a, 2021’de Automattic’e satılan uygulamasının, kısmen Apple’ın desteği sayesinde o sırada 200.000 aboneye ulaştığını söyledi. Üç yıl önce, Apple aniden uygulamayı desteklemeyi bıraktı. 2017’de Birinci Gün, tek seferlik satın alma modelinden abonelik modeline geçti – bu, kullanıcılar arasında tartışmalı bir hareketti.





Mac & i'den daha fazlası



Mac & i'den daha fazlası




(mki)



Haberin Sonu