Google ile YouTube’dan ‘iklim değişikliğini inkar eden içeriklere’ reklam yasağı
Google’ın sahibi olduğu YouTube’un yalnızca Kovid-19 aşıları değil, tüm onaylı aşılar hakkında ‘dezenformasyon yayan’ görüntüleri kaldırma sonucunın akabinde misal bir adım ‘iklim değişikliği inkarcılığı’ için geldi.
Google ile yan kuruluşu YouTube’un global ısınma konusundaki ‘bilimsel fikir birliğine’ aykırı içerikten artık para kazanmayacağı, ‘iklim değişikliğinin inkarıyla’ uğraş hedefiyle yanlış savlarda bulunan yayınlardaki tüm reklamları kaldıracağı belirtildi.
Teknoloji devi, reklam verenler için ‘marka açısından inançlı ortam sağlamak’ ve kullanıcıları ‘güvenilmez savlar, düzmece tıbbi tedaviler, aşı tersliği savunuculuğundan’ korumak” için.reklam ve para kazanma siyasetini güncellediğini duyurdu.
Açıklamada “Reklam ve yayıncı ortaklarımız iklim değişikliğiyle ilgili yanlış argümanlarda bulunan reklamlardan telaş söz ediyor ki, bu, iş için makus olduğu kadar içerik üreticilerini de etkiliyor” denilerek şu biçimde devam edildi:
“Bu niçinle bugün Google reklamverenleri, yayıncıları ve YouTube içerik oluşturucuları için, iklim değişikliğinin varlığı ve niçinleri konusunda esaslı bilimsel fikir birliğine karşıt olan içeriklerin reklamlarını ve bu içeriklerden para kazanmayı yasaklayacak yeni bir para kazanma siyaseti duyuruyoruz.”
Şirket, yasaklanan içerikle ilgili detaylı tarif sunmazken, iklim değişikliğinden ‘aldatmaca, kandırmaca’ diye kelam eden, ‘uzun periyodik eğilimlerin iklimin ısındığını gösterdiğini, sera gazı salımı ve öteki insan faaliyetlerinin iklim değişikliğine katkıda bulunduğunu inkar eden’ savları örnek olarak verdi.
Google, yeni siyasetin uygulanmasında otomatik araçlar ve insan incelemesinin bir arada kullanılacağını belirtti. Fakat algoritmik karar verme sisteminin yüksek isabetle çalışmadığı bilinen YouTube, yıllardır ‘yanlışlıkla’ sayısız yasaklama yapmasıyla tanınıyor.
Açıklamaya bakılırsa, (prestijli üniversitelerden uzmanlar baskın konsensüsü sorgulamadığı müddetçe) kamu siyaseti ve yeni araştırma tartışmaları dahil olmak üzere iklim değişikliğiyle ilgili başka içerikler için reklamlara ve para kazanmaya müsaade verilecek.
Teknoloji devi, yanlış savların fiili yayılması ile bu savların, mesela çürütme hedefli olarak sırf tartışılması içinde ayrım yapmak için ‘bağlama dikkatle bakacağı’ garantisi vermeye de çalıştı.
Haber Sitelerinden Alıntı Yapılmıştır.
Google’ın sahibi olduğu YouTube’un yalnızca Kovid-19 aşıları değil, tüm onaylı aşılar hakkında ‘dezenformasyon yayan’ görüntüleri kaldırma sonucunın akabinde misal bir adım ‘iklim değişikliği inkarcılığı’ için geldi.
Google ile yan kuruluşu YouTube’un global ısınma konusundaki ‘bilimsel fikir birliğine’ aykırı içerikten artık para kazanmayacağı, ‘iklim değişikliğinin inkarıyla’ uğraş hedefiyle yanlış savlarda bulunan yayınlardaki tüm reklamları kaldıracağı belirtildi.
Teknoloji devi, reklam verenler için ‘marka açısından inançlı ortam sağlamak’ ve kullanıcıları ‘güvenilmez savlar, düzmece tıbbi tedaviler, aşı tersliği savunuculuğundan’ korumak” için.reklam ve para kazanma siyasetini güncellediğini duyurdu.
Açıklamada “Reklam ve yayıncı ortaklarımız iklim değişikliğiyle ilgili yanlış argümanlarda bulunan reklamlardan telaş söz ediyor ki, bu, iş için makus olduğu kadar içerik üreticilerini de etkiliyor” denilerek şu biçimde devam edildi:
“Bu niçinle bugün Google reklamverenleri, yayıncıları ve YouTube içerik oluşturucuları için, iklim değişikliğinin varlığı ve niçinleri konusunda esaslı bilimsel fikir birliğine karşıt olan içeriklerin reklamlarını ve bu içeriklerden para kazanmayı yasaklayacak yeni bir para kazanma siyaseti duyuruyoruz.”
Google and YouTube announce an update to their ad policy. Will no longer monetize content that "contradicts well-established scientific consensus around the existence and causes of climate change."
Press release here: https://t.co/YJ6Ulbtd6o pic.twitter.com/yXUdBNWtUq
— Will Porter (@TheWillPorter) October 7, 2021
Şirket, yasaklanan içerikle ilgili detaylı tarif sunmazken, iklim değişikliğinden ‘aldatmaca, kandırmaca’ diye kelam eden, ‘uzun periyodik eğilimlerin iklimin ısındığını gösterdiğini, sera gazı salımı ve öteki insan faaliyetlerinin iklim değişikliğine katkıda bulunduğunu inkar eden’ savları örnek olarak verdi.
Google, yeni siyasetin uygulanmasında otomatik araçlar ve insan incelemesinin bir arada kullanılacağını belirtti. Fakat algoritmik karar verme sisteminin yüksek isabetle çalışmadığı bilinen YouTube, yıllardır ‘yanlışlıkla’ sayısız yasaklama yapmasıyla tanınıyor.
Açıklamaya bakılırsa, (prestijli üniversitelerden uzmanlar baskın konsensüsü sorgulamadığı müddetçe) kamu siyaseti ve yeni araştırma tartışmaları dahil olmak üzere iklim değişikliğiyle ilgili başka içerikler için reklamlara ve para kazanmaya müsaade verilecek.
Teknoloji devi, yanlış savların fiili yayılması ile bu savların, mesela çürütme hedefli olarak sırf tartışılması içinde ayrım yapmak için ‘bağlama dikkatle bakacağı’ garantisi vermeye de çalıştı.
Haber Sitelerinden Alıntı Yapılmıştır.