Egret X testte: En iyi e-skuterlerden biri şimdi 600 avro daha ucuz

sıcakkafa

Yeni Üye
Ak balıkçıl iyi e-scooter yapar. Bunu 2020 Egret Ten V4 (test raporu) ve 2022 Egret Pro (test raporu) ile zaten gösterdiler. Egret X burada bir adım daha ileri gidiyor. Hem özellikleri hem de fiyatı açısından. Çok özel bir e-scooter olduğunu hemen anlayabilirsiniz. Çapı 12,5 inç (yaklaşık 32 santimetre) olan pnömatik lastikler nadir olduğundan, diğer e-scooter’lardaki lastiklerin çoğu maksimum 10 inç’e (yaklaşık 25 santimetre) sahiptir. Daha küçük lastikli modeller de kendine uygun uygulama alanı bulmaktadır. En iyi e-skuterler listemizde e-skuterler hakkındaki tüm bilgileri ve en iyilerin bir listesini gösteriyoruz.






GÜNCELLEME Haziran 2023: Egret X daha önce 2000 Euro’ya mal olmuştu. Şimdi fiyatı kalıcı olarak 1400 avroya düşürüldü. Doğrudan Egret’ten satın alabilirsiniz. Diğer bayilerde de daha ucuza bulamadık. Fiyat indirimi onu hemen çok daha çekici hale getiriyor ve puanını 4’ten 4,5 yıldıza yükseltmemizi istiyor.
























tasarım ve işleme










Egret X, masif ve saf görünüyor. Bu aynı zamanda sabit çerçevesinden kaynaklanmaktadır. Gidon kalındır ve yüksekliği ayarlanamaz. Alt alanda, gidonun yanından çıkan iki boru arka tekerleğe gidiyor. Basamak ve pili tutarlar ve Egret X’e denge sağlarlar. Çamurluklar yeterince geniştir ve sürücüyü sıçrayan sudan güvenilir bir şekilde korur.




Genel olarak, işleme yüksek kalitededir. Hiçbir şey sallanmıyor veya yerinde görünmüyor. Egret X, renk vurgularından büyük ölçüde vazgeçer. Gidon üzerinde küçük alışveriş çantalarını asmak için bir kanca bulunmaktadır. Kablo yönlendirmesi iyi çözülmüş, gereksiz yere çıkıntı yapan hiçbir şey yok. Flaşör yok. İsterseniz, bunları ucuza yenileyebilirsiniz. E-scooter aksesuarları kılavuzumuzda daha fazlasını öğrenin.















Egret X, asma kilitle sabitlenmiş metal bir halka ile birlikte gelir. Bu, e-scooter’ı normal bisiklet kilitleriyle sabitlemek için yeterince büyüktür. Egret Pro’da (test raporu) zaten gördüğümüz akıllı ve pratik bir özellik. Güzel detay: Anahtarlığın üzerinde gidonu bile katlanabilen küçük bir metal e-scooter asılı.
























Başarmak










Egret X üzerindeki katlama mekanizması basittir. Bir emniyet kolu kullanılarak aşağı katlanabilen direksiyon çubuğu, arka çamurluktaki katlanabilir bir cihaza kancalanır. Tutamaçlar oluşturulamaz. Katlandığında 21 kiloluk e-scooter’ın boyutları 128×118×62 santimetreden 128×59×62 santimetreye düşürülüyor.




Ekran, Egret Pro’nunkine (test raporu) benzer, ancak aynı zamanda çizilmelere karşı koruma sağlayan çıkarılabilir kauçuk bir çerçeve ile birlikte gelir. Ekran renklidir ve güneşte bile yeterince iyi okunabilir. Hıza ek olarak, akünün kalan kapasitesini ve kat edilen toplam kilometreyi gösterir.




Egret X’i ilk kez çalıştırırken, e-scooter sürücüden dört basamaklı bir PIN belirlemesini ister. İstenirse bu, elektrikli scooter her çalıştırıldığında sorgulanabilir. Garip, ancak bazı kullanıcılar için kullanışlı. İlgili uygulama çok az katma değer getiriyor. Sürücü, elektronik motor kilidi haricinde, artı ve eksi düğmelerini uzun süre basılı tutarak burada bulunan seçeneklerin çoğuna erişebilir.















Kulplar ergonomik olarak şekillendirilmiştir ve bu nedenle uzun yolculuklar için de idealdir. Motor kontrolü için baş parmak kavraması yeterince pürüzsüz. Gidonların sol tarafında yine üç kademeli destek seviyesini belirleyen ve ışığı açıp kapatan dört düğmeli kontrol ünitesi yer alıyor. Ön ışık parlaktır ve huzme açısında değişkendir. Fren yaparken arka lamba yanar.




Egret X’in zili değil elektrikli kornası vardır. Bu, sürücülerin duyabileceği kadar yüksek. Ancak yayalar ürkebilir. IO Hawk Legend (test raporu) bunu daha iyi çözer. Kornaya ek olarak, bir zil ile birlikte gelir.
























Sürmek










35 newton metre ve 48 volt ile 500 watt motor, yasal bir e-skuterde gördüğümüz en güçlü motorlardan biridir. Ancak yasa dışı Eleglide D1 Master (test raporu) ve iki motoruyla rekabet edemez. Maksimum yük 120 kilogramdır. Güçlü motor sayesinde, maksimum ağırlığa sahip sürücüler bile Egret X’in hızlanmasının tadını çıkarmalıdır.




120 mm diskli hidrolik disk frenler mükemmel bir tutuşa sahiptir ve sürücüyü hızla durdurur. Ancak dikkatli olun: Tam hızda ön frene çok sert basarsanız, ön tekerleği kilitleme ve dolayısıyla düşme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.















12,5 inç çapındaki pnömatik lastikler gerçek bir ifadedir. Temel olarak, lastikler ne kadar büyükse, o kadar fazla tümsek emer. Bunu, 12 inç lastikli Metz Moover (test raporu) ile zaten görebiliyorduk. Bu, çakıllı yollarda ve kırsal şeritlerde sürüşün Egret Pro’dan (test raporu) daha keyifli olduğu anlamına gelir. Yine de bir cezayı kaçırıyoruz. Çünkü toprak yollarda daha uzun süre sallanırsanız, büyük lastiklere rağmen düzgün bir şekilde sarsılırsınız. Süspansiyon ayrıca daha büyük köklerin daha iyi üstesinden gelinmesine yardımcı olacaktır. Test sürüşü sırasında ön lastiğin bir Wurzen’e takılıp bizi atlamaya zorlaması başımıza geldi.




Bu tür ekstrem sürüşler için, basamak çok kısadır ve arkaya doğru 50 santimetre uzunluğundadır. Daha uzun olsaydı, sürücü engelleri daha iyi aşmak için ön tekerlek üzerindeki yükü hafifleterek ağırlıklarını daha da geriye kaydırabilirdi. Ancak süspansiyon eksikliğinin de avantajları var: sürüş genel olarak daha dengeli. Ayrıca, kırılacak daha az hareketli parça vardır.
























Pil paketi










Egret’e göre, e-scooter’ın 4,5 saat boyunca şebekeye bağlı olması gerekmeden önce, bir pil şarjı ile 60 kilometre yol kat edebilmeniz gerekiyor. Bu aralık ideal koşullar altında ölçülmüştür, pratikte değer bizim durumumuzda yaklaşık 45 kilometreye kadar düşmektedir – ki bu hala çok iyidir. En iyi pil listesi makalesinde bununla ilgili daha fazla bilgi: Bu 5 e-scooter en uzağa gidiyor.
























Fiyat










Egret X, üreticinin web sitesinde önceki 2000 Euro yerine şimdi yalnızca 1400 Euro’ya mal oluyor. Diğer bayilerde de daha ucuza bulamadık. Fiyat karşılaştırmasında şu anda en popüler e-skuterleri gösteriyoruz.
























Çözüm










Egret X, kendisine neredeyse hiç zayıflık vermeyen gerçekten iyi bir e-scooter. Büyük boy lastikleri sadece etkileyici görünmekle kalmaz, aynı zamanda pek çok darbeyi de emer. Şehirde kullanım ve ara sıra şehirlerarası yollarda sürüş için idealdirler. Daha fazlasını istiyorsanız, süspansiyonu iyi olan bir e-scooter almalısınız. Egret X, son derece sağlamdır ve bu da onu günlük kullanıma uygun hale getirir. Hidrolik frenler harika ve arka tekerlekteki motor son derece güçlü. Gidondaki kanca veya akıllı kilit sistemi gibi küçük, pratik ekstralar, günlük yaşamda kullanımını tatlandırır.