Apple, BIMI ile uyumludur: Üreticinin iPhone’lara, iPad’lere ve Mac’lere önceden yüklenmiş olan posta uygulaması, e-postayı gönderen “Mesaj Tanımlaması için Marka Göstergeleri” ( BIMI) desteği. Bu özellik, iOS 16, iPadOS 16 ve macOS 13 Ventura’nın bir parçasıdır. Apple Mail, işletim sistemlerinin eski sürümlerinde bunu desteklemez, ancak kullanıcılar, BIMI desteğini de içerecek şekilde genişletilmiş olan iCloud.com’da web uygulamasına geçebilir.
Kimlik avına karşı dijital olarak onaylanmış e-postalar
BIMI uyumlu e-postalar ayrıca “dijital sertifikalı” olarak işaretlenir ve e-postanın aslında belirtilen gönderenin etki alanından geldiğine ve logonun da doğrulandığına dair bir not verilir. Apple’ın kendisi artık müşterileriyle e-posta iletişimi için BIMI kullanıyor: gerçek Apple e-postaları bir Apple logosuyla sunuluyor ve alıcının e-posta istemcisi destekliyorsa dijital olarak sertifikalı oldukları ekleniyor.
Apple ayrıca kendi e-postaları için BIMI kullanır, böylece kullanıcılar gerçek e-postaları kimlik avından daha kolay ayırt edebilir.
Bu, kullanıcıların orijinal Apple e-postaları ile kimlik avı e-postalarını ayırt etmesini kolaylaştırır. Kimlik avcıları, Apple’ın mektuplarını kopyalamayı ve insanları bir kimlik avı sitesine çekmek için kullanmayı sever; bu sitelerde genellikle sözde bir iCloud hesap kilidi veya üçüncü tarafların iCloud’a sözde erişimi hakkında endişe verici uyarılar bulunur.
Apple Mail, Google Gmail’in yanı sıra dünyanın en büyük ve en yaygın kullanılan e-posta istemcilerinden biridir. Gmail ayrıca BIMI’yi de destekler. Apple Mail, aktif olarak kullanılan 2 milyar Apple aygıtındaki standart posta uygulamasıdır ve kullanıcıların yalnızca nispeten küçük bir bölümünün üçüncü taraf uygulamaları kullanması muhtemeldir. Başka bir e-posta uygulamasını iPhone’da varsayılan olarak ayarlamak ancak iki yıldır mümkün olmuştur.
Marka logoları hala nadir
Marka logolu mailler genel olarak hala nispeten nadir görünüyor ancak Apple’ın yanı sıra Amazon da kısa bir süredir müşterilere e-postalarda bunu destekliyor. Şirketlerin sertifikalı e-postalar göndermek ve logolarını bu şekilde sergilemek için yapmaları gerekenler Mac & i Pro forumunda açıklanmaktadır (yalnızca Mac & i Pro üyeleri için).
(lbe)
Haberin Sonu
Kimlik avına karşı dijital olarak onaylanmış e-postalar
BIMI uyumlu e-postalar ayrıca “dijital sertifikalı” olarak işaretlenir ve e-postanın aslında belirtilen gönderenin etki alanından geldiğine ve logonun da doğrulandığına dair bir not verilir. Apple’ın kendisi artık müşterileriyle e-posta iletişimi için BIMI kullanıyor: gerçek Apple e-postaları bir Apple logosuyla sunuluyor ve alıcının e-posta istemcisi destekliyorsa dijital olarak sertifikalı oldukları ekleniyor.
Apple ayrıca kendi e-postaları için BIMI kullanır, böylece kullanıcılar gerçek e-postaları kimlik avından daha kolay ayırt edebilir.
Bu, kullanıcıların orijinal Apple e-postaları ile kimlik avı e-postalarını ayırt etmesini kolaylaştırır. Kimlik avcıları, Apple’ın mektuplarını kopyalamayı ve insanları bir kimlik avı sitesine çekmek için kullanmayı sever; bu sitelerde genellikle sözde bir iCloud hesap kilidi veya üçüncü tarafların iCloud’a sözde erişimi hakkında endişe verici uyarılar bulunur.
Apple Mail, Google Gmail’in yanı sıra dünyanın en büyük ve en yaygın kullanılan e-posta istemcilerinden biridir. Gmail ayrıca BIMI’yi de destekler. Apple Mail, aktif olarak kullanılan 2 milyar Apple aygıtındaki standart posta uygulamasıdır ve kullanıcıların yalnızca nispeten küçük bir bölümünün üçüncü taraf uygulamaları kullanması muhtemeldir. Başka bir e-posta uygulamasını iPhone’da varsayılan olarak ayarlamak ancak iki yıldır mümkün olmuştur.
Marka logoları hala nadir
Marka logolu mailler genel olarak hala nispeten nadir görünüyor ancak Apple’ın yanı sıra Amazon da kısa bir süredir müşterilere e-postalarda bunu destekliyor. Şirketlerin sertifikalı e-postalar göndermek ve logolarını bu şekilde sergilemek için yapmaları gerekenler Mac & i Pro forumunda açıklanmaktadır (yalnızca Mac & i Pro üyeleri için).
(lbe)
Haberin Sonu