E-Bike Fiido C11 testte: 899 Euro'ya büyük pil ile düşük adımlı geçiş

sıcakkafa

Yeni Üye
Fiido zaten eski bir tanıdık. Çinli üreticinin pek çok e-bisikleti, çok iyi fiyat-performans oranıyla bizi zaten testlerde ikna etti. Fiido M1 (test raporu) 2020'de askeri görünümü, büyük bataryası ve iyi süspansiyonuyla şimdiden etkileyiciydi. Şimdilik yalnızca Fiido C21 (test raporu) 999 euro Daha sportif bir yöne gidiyor ve tork sensörü sayesinde özellikle doğal sürüş davranışıyla bizi etkiliyor. Fiido Titan (test raporu), güçlü motoru, devasa lastikleri ve yüksek taşıma kapasitesi sayesinde şehir içi ve arazide çok yönlü bir araç olduğunu kanıtlıyor.




Fiido tüm bunları nispeten düşük fiyatlara sunuyor – ancak bir sorun var: Fiido bisikletlerinin hiçbiri şu anda Alman yollarında kullanım için onaylanmadı. Ne yazık ki bu, ailenin en yeni üyesi olan Fiido C11 için de geçerli. Nedeni: maksimum hız çok kolay artırılabiliyor, izin verilmeyen bir elektrikli korna, bir gaz kolu ve 500 W'ta çok güçlü bir motor var.





Önemli Noktalar





  • fiyat-performans oranı çok iyi
  • güçlü 500 W motor
  • Uzun menziller için büyük 500 Wh pil
  • Düşük girişli çerçeve
  • Çamurluklar, bagaj rafı, fren lambası içeren çok sayıda ekipman
  • çıkarılabilir pil

Fiido C11'in fiyatı doğrudan üreticiden 899 Euro'dur.





Yapı





Fiido C11 çok iyi ve güvenli bir şekilde paketlenmiş olarak gelir. Son montaj için gereken tüm aletler dahildir. Geriye sadece ön tekerleği takmak, gidonu vidalamak, pedalları takmak ve ön farı ve çamurluğu takmak kalır. Bunların hepsi oldukça basittir, sadece çamurluğu takmak tamamen kendi kendini açıklayıcı değildir – talimatlar burada size yardımcı olacaktır.











Montajdan sonra tüm vidalar sıkılmalı ve lastikler şişirilmelidir. O zaman ilk yolculuğunuzun önünde hiçbir şey duramaz; kask takmanızı şiddetle tavsiye ederiz. En iyi 5: En iyi akıllı bisiklet kaskları listemizde göstergeli, acil durum çağrılı ve müzikli akıllı modelleri gösteriyoruz.





optik





Görsel olarak Fiido C11 gerçekten göz alıcı. Beyaz ve şık zümrüt mavisi renklerinde mevcut. Çarpıcı derecede güzel metalik bir kaplamaya sahip mavi versiyonunu test ediyoruz. Tek görsel eleştiri: gidondaki kablo yönetimi düzensiz görünüyor.




Genel olarak işçilik iyi bir ilk izlenim bırakıyor. Çok ucuz e-bisikletlerde sıklıkla olduğu gibi, burada yalnızca daha basit bileşenler kullanılıyor; bunlar, yüksek kaliteli bileşenlere göre sorunlara ve aşınmaya daha yatkındır. Bizim durumumuzda örneğin ön fren çekiliyor. Biraz eğildikten sonra iyileşiyor.




24,5 kg ile Fiido C11 oldukça ağırdır – ancak bu fiyat aralığı ve özellikleri için normaldir. Maksimum yük 120 kg'dır. Bu, daha ağır kişiler veya bagaj taşımak için yeterli alan olduğu anlamına gelir. IP54 sertifikası, her taraftan sıçrayan suya karşı koruma anlamına gelir. Bu nedenle yaz yağmuru ve su birikintileri sorun değildir.





Fiido C11 Resimleri




Şablon – Fotoğraf galerisi






Fiido C11 kapsamlı özellikleriyle puan topluyor: Sağlam çamurluklar sıçrayan suya karşı güvenilir bir şekilde koruma sağlar. Fren lambası ek görüş sağlar. Sağlam bagaj rafı, alışveriş veya 25 kg'a kadar bagaj taşımak için idealdir. Alçak giriş, sınırlı hareket kabiliyetine sahip kişilerin bile kolayca inip binmesini sağlar. Akü, şarj için veya hırsızlık durumunda kolayca çıkarılabilir. Ayrıca, taşıma kapasitesini artıran ve daha eşit bir ağırlık dağılımı sağlayan 66 avroluk isteğe bağlı bir ön bagaj rafı da mevcuttur.





Gidon ve Ekran





Hafif kavisli gidonlar rahat bir kavrama konumu sunar ve yüksekliği ayarlanabilir. Bu ergonomik açıdan avantajlıdır ve bisikletin farklı vücut boyutlarına uyarlanmasına olanak tanır. Ancak saplar biraz daha büyük ve daha ergonomik olabilir; bu da uzun yolculuklarda elde baskı noktaları oluşmasına neden olabilir.




Renkli ekran gidonun sol tarafında bulunur. Güneş ışığında bile okunması kolaydır ancak oldukça küçüktür. Almanya'da izin verilmeyen elektrikli korna da burada bulunuyor. İlave bir zil eksik ve sonradan takılması gerekiyor. Pratik: USB-A bağlantı noktası, hareket halindeyken akıllı telefonları vb. şarj eder.











Sağ tarafta Almanya'da izin verilmeyen basit bir 6 vitesli vites kolu ve gaz kolu var. Bu, 25 km/s hıza kadar hızlanıyor – kamu yollarında yalnızca 6 km/s hıza kadar bir marş yardımına izin verilecek.




Aydınlatma bisiklet bilgisayarı üzerinden merkezi olarak kontrol edilir. Ön ışık yolu güzel ve parlak bir şekilde aydınlatır ve ayarlanması kolaydır. Arka ışık iyi bir görüş sağlar ve fren yaparken de yanar – kullanışlı bir güvenlik özelliği.





Sürmek





Ergonomi açısından Fiido C11 her açıdan iyi puanlar alıyor: Kavisli ve yüksekliği ayarlanabilir gidonlar ve rahat sele rahat bir oturma pozisyonu sağlıyor. Bu daha uzun boylu kişiler için de geçerli. Alçak basamaklı çerçeve binmeyi ve inmeyi kolaylaştırıyor. Öndeki 40 mm süspansiyon çatalı şokları ve darbeleri iyi emer.




Fiido C11, 500W nominal güce ve 55 Nm torka sahip 48V'luk bir motorla çalışır. Bu, ağır yükle bile 25 km/saat hıza hızlı bir şekilde hızlanma sağlar. Sınırı kaldırmanın bir püf noktası var: Ekrandaki “M” düğmesini birkaç saniye basılı tutun. Kamuya açık yollarda buna izin verilmez.











Ne yazık ki hassas bir tork sensörü yok, sadece basit bir kadans sensörü var. Dezavantajı: Motor devreye girmeden önce krankın sadece birkaç turu için pedal çevirmeniz gerekiyor. Bu, çalıştırmanın ortadan motorlu e-bisikletlerde olduğu kadar doğal hissettirmediği anlamına geliyor. Zamanla alışıyorsunuz, ancak yeni başlayanlar için kafa karıştırıcı olabilir. Gaz kelebeği tutuşu burada yardımcı oluyor, bununla C11 hemen hızlanıyor – Almanya'da da izin verilen yasal 6 km/s ile sınırlı.




Hidrolik disk frenler ilk başta biraz ayar gerektirir ancak daha sonra düzgün bir şekilde kavrar ve güvenli bir şekilde yavaşlar.





Pil paketi





500 Wh pil, çerçeveye zarif bir şekilde entegre edilmiştir ve bir anahtar kullanılarak çıkarılabilir. Bu, şarj etmek veya hırsızlığa karşı korumalı depolama için pratiktir.




Fiido, kesinlikle ideal koşullar altında maksimum 90 km menzil belirtiyor: Eko modu, 21 km/s ortalama hız, düz rota, 20°C, rüzgar yok ve 75 kg hafif sürücü.




Motor desteğini esas olarak kullanan hiç kimse asla 90 km'ye ulaşamaz. Fiido'ya göre, 23 km/saat ortalama hızda tamamen elektrikle 56 km'ye kadar menzil mümkündür. Yaklaşık 80 kg yük, tam motor desteği, sık çalıştırma ve frenleme ve birkaç yokuşla yaptığımız testte 40 km'ye ulaştık. Bu, bu fiyat aralığındaki bir e-bisiklet için makul bir değer.





Fiyat





Fiido C11'in fiyatı doğrudan üreticiden 899 Euro'dur. Bunun için şaşırtıcı derecede güçlü teknolojiye sahip tam donanımlı bir e-bisiklet elde edersiniz.





Alternatifler




Çözüm





Fiido C11, fiyatına göre etkileyici bir genel paket sunuyor: şık görünüm, güçlü performans ve fren lambaları, çamurluklar ve sağlam bir bagaj rafı gibi çok az eksik olan bir dizi özellik. 899 Euro'luk bu, sunulan teknoloji dikkate alındığında mükemmel bir fiyat-performans oranıdır.




Özellikle güçlü motoru, ayarlanabilir gidon sayesinde rahat oturma pozisyonunu, süspansiyonlu çatalı ve alçak girişi ve ayrıca 500 Wh aküyle çok iyi menzili beğendik.




Fiido'nun C11 için StVZO onayı gerekliliklerine uymaması gerçek bir utanç. Çünkü birkaç küçük değişiklikle mümkün olabilirdi: gaz kelebeği ve elektrikli kornayı çıkarmak, 25 km/s hız sınırının kaldırılmasını önlemek ve 250W motor kullanmak – ve C11 Alman yollarına hazır olurdu.




Sonuçta e-şehir bisikleti yok mu? O zaman diğer en iyi listelerimizden biri yardımcı olacaktır:




Bu yazıda e-bisikleti asfalt bisiklet yolları, çakıllı köy yolları ve dik tırmanışlar gibi çeşitli senaryolarda test ettik. Aylarca veya yıllarca günlük kullanım sonucunda ortaya çıkabilecek uzun vadeli sorunları tespit edemeyiz. Test raporumuz yayınlandıktan sonra herhangi bir hata bulursak veya okuyucularımız bir şeyi işaret ederse, bunları ekleyeceğiz.




Çinli bir satıcıdan satın alırsanız genellikle daha az ödersiniz. Ancak garanti veya garanti talebi durumunda daha kötü hizmet riski vardır. Ayrıca tüketici haklarının (iade, garanti) ileri sürülmesi engellerle doludur veya mümkün değildir. Burada genel olarak iyi deneyimler yaşadığımız bayilerle bağlantı kuruyoruz.