Bundeskartellamt: Messenger hizmetleri tüketici haklarını ihlal ediyor | sıcak çevrimiçi

sıcakkafa

Yeni Üye


  1. Bundeskartellamt: Messenger hizmetleri tüketici haklarını ihlal ediyor

Bundeskartellamt’a göre, yaygın olarak kullanılan bazı haberci ve video hizmetleri tüketici haklarını ihlal ediyor. Whatsapp, TeamViewer, Skype, Threema ve Discord gibi hizmetlere yönelik kapsamlı bir sektör araştırmasında otorite, Alman ve Avrupalı tüketicilerin kişisel verilerinin ABD’de saklandığını tespit etti. Mevcut yasal duruma göre buna izin verilemez. Genel Veri Koruma Yönetmeliği’nin (GDPR) hükümlerine göre, veriler yalnızca Avrupa GDPR ile karşılaştırılabilir bir veri koruma seviyesinin geçerli olduğu durumlarda kalıcı olarak saklanabilir.


AB dışındaki veriler


Bundeskartellamt, sektör sorgulamasında (PDF) belirli isimler vermez. Ofis, bu tür soruşturmaların belirli şirketlere yönelik olmadığını, tüketici yasasının olası ihlallerini belirlemeye hizmet ettiğini vurguluyor. Yetkili, yalnızca sağlayıcılardan yaptıkları soruşturmaların, bunların açık bir çoğunluğunun verilerini AB dışında sakladığı sonucuna yol açtığını yazıyor. İncelenen 40’tan fazla hizmetten yedisi, ABD’de yalnızca en az bir kategoride veri depoladıklarını açıkça belirtmişti.

Hizmetlerin, kişileri senkronize ederken daha önce ilgili hizmete kaydolmamış kişileri de kaydetmesi tüketici hukuku açısından da sorunludur. Veriler kalıcı olarak saklanırsa bunlar GDPR’nin ihlali olabilir. Bu, telefon numaraları şifreli biçimde görüntüleniyorsa da geçerlidir. Bundeskartellamt, bazı hizmetlerin, örneğin uçtan uca şifreleme gibi, iletişim güvenliğinin nasıl garanti edildiği konusunda tüketicileri daha iyi bilgilendirebileceğine inanıyor.

Günlük Hizmetler


Bundeskartellamt Başkanı Andreas Mundt, “Messenger ve video hizmetleri çoğumuz için günlük bir iletişim aracı haline geldi” dedi. Kullanıcılar genellikle kişisel verilerinin korunmasının tüm hizmetler için eşit şekilde garanti edilmediğinin farkında değildir.


Veri korumaya şu anda hem hizmetler hem de kullanıcılar tarafından çok az ilgi gösterildiğinden, Federal Kartel Ofisi şu an için iyileşmesini beklemiyor. Tüketicileri veri korumayı “temel bir ürün özelliği” olarak tanımaya ve bunu sunan hizmetlere geçmeye teşvik etmek için teşvikler uygulamaya konmalıdır.


Veri güvenliğinin yasal düzenlemeleri ve teknik temeli, Mundt’un otoritesine “karmaşık, çok katmanlı ve anlaşılması zor” görünmektedir. Verilerin korunmasının kullanıcılar için hizmetlerini seçerken daha önemli hale gelmesi için net düzenlemelere, açıklamalara ve daha fazla şeffaflığa ihtiyaç vardır. Ofis, kamu hizmetinin burada devam edebileceğini söylüyor.

Birlikte Çalışabilirlik mi Gizlilik mi?


2021’in sonunda Federal Ağ Ajansı, haberci hizmetlerini birlikte çalışabilir olmaya zorlamayı düşündü. Bu, baskın sağlayıcıların pazar gücünü kırmalı ve bağımlılıkları azaltmalıdır. Örneğin WhatsApp, 2021 itibariyle Almanya’da yüzde 93’lük bir pazar payına sahipti. Kasım 2022’de yürürlüğe giren Avrupa Dijital Pazarlar Yasası (DMA) nedeniyle, gelecekte büyük internet platformları diğer habercilerle birlikte çalışabilirliği sağlamak zorunda kalacak. hizmetleri, Federal Kartel Ofisi şimdi yazıyor. Birlikte çalışabilirlik, farklı sağlayıcılar arasında geçiş yapmayı kolaylaştırabilir ve yeni gelenler için daha iyi fırsatlara yol açabilir.

Bununla birlikte Bundeskartellamt, birlikte çalışabilirlik için gereken standardizasyonun yenilik yapma isteği ve dolayısıyla çeşitli sağlayıcılar arasındaki rekabet üzerinde de olumsuz bir etkisi olabileceğine inanmaktadır. Ayrıca, veri güvenliğindeki, özellikle şifreleme ve veri izleme ve sorumluluk alanındaki teknik zorluklardan kaynaklanan yeni riskler vardır. Bütün bunlar tüketiciler için daha az şeffaflıkla.

Bundeskartellamt, Kasım 2020’de “mesajlaşma ve video hizmetlerine yönelik sektör araştırması” başlattı. Kendi ifadelerine göre Almanya’da bulunan 40’tan fazla hizmeti ayrıntılı olarak inceledi. Uzman tartışmaları ve çeşitli çalışmaların değerlendirilmesi de vardır.


(uygulama)



Haberin Sonu