Bu e-scooter fiyat-performans ipucumuz: Leqismart A11 testte

sıcakkafa

Yeni Üye
E-skuter markası Leqismart’ı hiç duydunuz mu? HAYIR? Biz de. Leqismart, ABE yol onayına sahip elektrikli scooter satan birkaç Çinli e-scooter üreticisinden biridir. Bu, uygun sigorta etiketine sahip olmaları koşuluyla, Almanya’da yasal olarak araç kullanmalarına izin verildiği anlamına gelir.




Burada test edilen Leqismart A11, yaklaşık 400 Euro ile gerçekten ucuz. Haziran 2023’te hala satın alırsanız, kupon kodunu kullanarak alabilirsiniz. BGTSHD001 Banggood’da (satın alma bağlantısı) Avrupa’dan gönderilen 360 Euro’ya bile. Bu, araştırmamızda bulduğumuz en ucuz fiyat. Amazon’dan (satın alma bağlantısı) satın alan herkes 400 euro ödüyor.
























tasarım ve işleme










Çoğu e-scooter’da olduğu gibi, yapı son derece basittir. Temel olarak, sağlanan alet kullanılarak yalnızca gidonların dört vidayla sabitlenmesi gerekir. Ardından pili tamamen şarj edin, sigorta plakasını yapıştırın ve yola çıkın. Kask (rehber) takmanızı şiddetle tavsiye ederiz.















Leqismart A11 ağırlıklı olarak gri/siyahtır. Kavisli şekli ona dinamik bir görünüm kazandırır. Marka adı, gidonun üzerinde büyük beyaz harflerle yazılmıştır. Görsel olarak, A11 mütevazi, neredeyse minimalist. Bu hoşumuza gitti.




İşçilik açısından da bariz bir kusuru yoktur. Gidonlar sıkıdır ve sallanmaz. Kauçuk kaplama sayesinde, marşpiye kabul edilebilir bir kavrama sunar. Sürüş sırasında ayağınızı üzerine koyarsanız arka alan da bağışlayıcıdır. E-scooter yaklaşık 16,5 kilogram ağırlığındadır ve maksimum 100 kilogram taşıma kapasitesi için onaylanmıştır. Bu, daha ağır binicileri hariç tutar. A11, IPX5’e göre sıçrayan suya karşı korumalıdır.















Katlama mekanizmasının kullanımı kolaydır. Sürücünün tek yapması gereken, gidonun alt ucundaki emniyet kolunu çevirmek, gidonu geriye katlamak ve sağlanan halkaya itmek. Böylece onu gidondan kaldırabilir ve bir kat merdivenden yukarı taşıyabilirsiniz.
























Gidon, ekran ve ışık










Çok geniş olmayan gidonlar düzenli görünüyor. Solda şık bir şekilde entegre edilmiş zili olan fren kolu, sağda ise hızlanma için başparmak kolu bulunur. Bu fazla çaba sarf edilmeden çalıştırılabilir, bu nedenle uzun yolculuklarda bile başparmak çok fazla zorlanmamalıdır. Kulplar lastikli ve yeterince büyük.




Bu fiyat kategorisi için alışılmadık derecede büyük olan ve doğrudan güneş ışığında bile okunması kolay olan ekran, açma/kapama düğmesinin üzerinde ortada yer alıyor. Diğer şeylerin yanı sıra, seçilen destek seviyesini, mevcut hızı ve pilin kalan kapasitesini beş çubukta gösterir. Uygulama yok.




E-scooter üzerindeki tek düğme ayrıca destek seviyesini ve ön ve arka lambaları kontrol eder. Ön ışık akıllıca entegre edilmiştir ve yeterince parlaktır. Yükseklik değiştirilemez. Bununla birlikte, sabit ışın açısı iyi seçilmiştir. Fren yaparken arka lamba yanar.




Leqismart A11 resimleri


Leqismart A11


























Sürmek










Motor arka tekerleğe oturur – daha iyi yol tutuşu için ön tekerleğe tercih ettiğimiz bir konum. 630 watt olduğu iddia edilen tepe gücü ile 350 watt’a sahiptir, Newton metrenin bir göstergesini bulamıyoruz. Testte motor biraz zayıflıyor. Test tepemizi oraya taşımayı başardı. Ancak, en iyi e-scooter’lara (en iyilerin listesi) yetişmeye yaklaşamıyor bile. Hafif sürücüler için motor gücü yeterli olmalıdır. Ancak, daha ağırsanız, saatte 20 kilometrelik maksimum hıza ulaşana kadar bu e-scooter ile oldukça uzun bir süreye ihtiyacınız olacak. Maksimum hızdan bahsetmişken: GPS uygulamasını kullanarak ölçtük. İzin verilen saatte 20 kilometre artı yüzde 10 tolerans yerine, Leqismart A11 genellikle saatte yalnızca yaklaşık 19 kilometre hıza ulaşır.















Sürüş deneyiminin kendisi harika. Bu, motorun ve alçak marşpiyenin konumuna ek olarak, tümseklerin büyük bir bölümünü emen 10 inçlik pnömatik lastiklerden de kaynaklanmaktadır. Bu tür büyük pnömatik lastikler, düşük fiyat segmentindeki bir e-scooter’da nadirdir.




Fren kolu, elektrikli motor frenini ve kampanalı freni etkinleştirir. İkincisi, gerçekten tutunmadan önce birkaç kilometreye ve birkaç durağa ihtiyaç duyar. Ancak bundan sonra şikayet edecek bir şeyimiz yok. Elektrikli ve dolayısıyla kayıpsız motor freni, sürücünün fren kolunu çok az çekmesi durumunda bağımsız olarak etkinleştirilebilir. Ancak mekanik ve elektrikli frenlerin iki ayrı cihaz üzerinden adreslenebilmesini tercih ediyoruz. Ancak, orta fiyat segmentinde bile durum her zaman böyle değildir. Genel olarak, Leqismart A11’in fren gücü yeterlidir.



































Pil paketi










Ucuz e-scooter üreticileri pilden tasarruf etmeyi sever. Leqismart A11’de de durum aynı. Güç depolama sadece 280 watt saattir. Biraz daha yatırım yaparsanız, E9 Max e-scooter (test raporu) ile 360 watt saat elde edersiniz. Genel olarak, A11’in pil kapasitesi düşük fiyat için uygundur. Leqismart, 20 ila 30 kilometrelik bir menzilden bahsediyor. Sürücünün ağırlığına, sürüş tarzına ve diğer faktörlere bağlı olarak 20 kilometre pekala mümkün olabilir.
























Fiyat










Leqismart A11 artık bir dizi farklı satıcıdan temin edilebilir. Genellikle 400 ila 500 Euro arasındadır. Haziran 2023’te hala satın alırsanız, kupon kodu ile alacaksınız BGTSHD001 Banggood’da (satın alma bağlantısı) 360 Euro’ya, Avrupa’dan gönderilir. Daha ucuz bayi bulamadık. Amazon’dan (satın alma bağlantısı) satın alan herkes 400 euro ödüyor.
























Çözüm










Leqismart A11, ince fiyatına göre oldukça fazlasını sunuyor. İyi sürüş özelliklerine olumlu bir şekilde şaşırdık. Bu kısmen, fiyat aralığı için alışılmadık derecede büyük olan 10 inçlik pnömatik lastiklerden kaynaklanmaktadır. Minimalist tasarım, katlama mekanizması, geniş ekran ve iyi ışık entegrasyonu da başarılı. Frenler de yeterli. Oldukça zayıf motoru pek sevmiyoruz. En azından hafif sürücüler bununla ilgili herhangi bir sorun yaşamamalı. Pilin boyutu da bu fiyat kategorisinde her zaman olduğu gibi nispeten küçüktür. Bazı sürücüler hala yaklaşık 20 kilometreye ulaşmalıdır.