Bagtag Track: Mobil iletişim ve ivme sensörlü bavul izleyici
Hollandalı Bagtag şirketi, diğer takip sistemlerinin yeteneklerini açıkça aşan ve uçaklarda kullanılabilen bir bavul takip cihazı geliştiriyor. Haberler online, Amsterdam’daki Passenger Terminal Expo ticaret fuarında sağlayıcıyla “Bagtag Track” projesi hakkında konuşma fırsatı buldu.
Şirketin izleme teknolojisi konusunda biraz deneyimi var. Hava yolculuğu için bagaj bilgilerinin saklanabileceği Elektronik Bagaj Etiketleri (EBT) sunar. Kağıt etiket yerine, uçuş rotasını içeren barkodlar bir e-kağıt ekranında gösterilir. Bagtag yazılımı, artık satılmayan EBT sistemli eski Rimowa kasalarını da destekler.
İzleyici, konumu radyo aracılığıyla bildirir
Aynı yazılım, Bagtag Track’i yönetmek için de kullanılır. Bavul takipçisi bavula yerleştirilebilir ve doğru bir konum bildirebilir. Sağlayıcıya göre izleyici olası tüm bağlantıları kullanır: 2G ve 3G mobil iletişim, W-LAN, Bluetooth Low Energy ve RFID. Ayrıca GPS gibi uydu sistemleri üzerinden konum belirleme özelliği bulunmaktadır.
Bagtag’ın elektronik bagaj etiketleri halihazırda mevcuttur.
(Resim: Haberler online/Sebayang)
Apple’ın Airtag veya Samsung’un Galaxy Tag’ının aksine, Bagtag Track, konumunu mobil ağ aracılığıyla iletir ve bu nedenle uyumlu akıllı telefonların varlığına bağlı değildir. Bavul, apronda kimsenin hareket halinde olmadığı bir yere düşerse, Bagaj Etiketi Takibi yine de çalışır.
Sistem, seyahat hizmeti sağlayıcısı Amadeus’un kalkış kontrol sistemine bağlıdır ve izleyici, ne zaman uçuş moduna geçileceğini ve ne zaman tekrar çıkacağını belirlemek için hava trafiğinden gelen bir sinyali işleyebilir. Bagtag, sorulduğunda tam olarak hangi sinyalin kullanıldığını söylemek istemedi.
Bagtag Tracker, Versa modeline benzer.
(Resim: Bagaj etiketi)
uçak konum verileri
Donanımın kendisi Versa tarafından yapılmıştır. Versa’nın ürünlerine bakıldığında ADS-B (Automatic Dependent Surveillance – Broadcast) olduğu anlaşılıyor. Bu, uçağın konumunu ve uçuş numarası, uçak tipi, hız veya irtifa gibi diğer verileri 1090 MHz’de sürekli olarak iletmesini sağlar.
bavul uygulamada izlenebilir.
(Resim: Bagaj etiketi)
İniş sırasında, bir ivme sensörü ve ADS-B kombinasyonu, izleyicinin uçuş modundan çıkmasına ve konumunu mobil iletişim yoluyla tekrar göndermesine izin verildiğine dair güvenilir göstergeler sağlar.
Üreticiye göre, tamamen şarj edilmiş bir izleyici yaklaşık on uçuş segmenti için yeterlidir. Uçuş modu sayesinde, uçuşun uzunluğu mutlaka belirleyici değildir. İzleyici, USB tip C ile şarj ediliyor. Bagtag, pilin ne kadar büyük olduğunu söyleyemedi. Versa 1 izleyicinin benzer tasarımı göz önüne alındığında, Bagaj Etiketi İzleyicinin yedi watt saatlik kapasitesini paylaştığı varsayılabilir.
Sorun: Kayıtlı bagajdaki piller
Ancak yine de belirsizlikler var, bu nedenle Bagtag bitmiş ürünü pazara sürmek konusunda tereddüt ediyor. Havacılık sektörü ve yetkililer şu anda, gelecekte kontrol edilmiş bagajdaki cihazlardaki pillerle nasıl başa çıkılacağını tartışıyorlar. BM havacılık kuruluşu ICAO ve onun “Tehlikeli Maddeler” departmanı bundan sorumludur. Neyin değişip değişmeyeceği ancak yılın ortasına doğru öngörülebilir olmalıdır. Havayolları şu anda neye izin verildiği ve neyin verilmediği konusunda çelişkili bilgiler veriyor.
Bagtag şimdi bekleyip ondan ne çıkacağını görmek istiyor – ürün temelde bitmiş olmasına rağmen. Gerekirse, pilin kapasitesinin yeni düzenlemelere uyacak şekilde ayarlanması gerekir – en kötü durumda, Bagtag Track piyasaya bile çıkamaz.
(vbr)
Haberin Sonu