Apple’ın WWDC’sinin önünde: Karma gerçeklik uzmanımızın beklentileri

sıcakkafa

Yeni Üye
XR profesyonelleri için, Apple’ın 5 Haziran’da gerçekten bir karma gerçeklik kulaklığı sunması, uzun zamandır en heyecan verici yeni sürümlerden biri olurdu. Haberler’de XR kulaklıkları editörü ve uzmanı Jan-Keno Janssen, Cupertino’lu iPhone üreticisinin Haberler online ile yaptığı bir röportajda “Egg of Columbus”u bulduğundan şüphe ediyor. Ancak Reality Pro olarak adlandırılacağı söylenen ilk kulaklığın “fiyatı ne olursa olsun en iyi kulaklık” haline gelebileceğini varsayıyor. Röportajın tamamı video olarak da burada mevcut.


Apple, kulaklık pazarına girmek için en azından çeşitli gereksinimleri kolayca yerine getiriyor diyor. Şirket içi M2 çip, düşük enerji tüketimine sahiptir ve iki adet 4K ekranı kolayca çalıştırabilir. Aynı zamanda iPhone ve iPad için App Store ile uygulamaları sanal dünyada da çalışacak devasa bir yazılım kütüphanesi zaten mevcut. Ve Apple yıllardır geliştiricilere, artırılmış gerçeklik uygulamaları geliştirmek için bir araç kutusu olan ARKit’i sunuyor. Bu şekilde programlanan uygulamalar, yeni donanım üzerinde bire bir kullanılabilir.

Apple’ın gol atabileceği yer


Donanım söz konusu olduğunda Apple’ın diğer üreticilerden sıyrılması için çeşitli çıkış noktaları bulunuyor. Dış mekan kameraları tarafından yakalanan gerçek dünyanın mükemmel bir temsili böyle bir nokta olacaktır. Uzman ayrıca yaklaşımları ağırlık ve gözbebeği takibi açısından da görür. “Etkileyici bir cihaz olmasını kesinlikle bekliyorum.”


Bununla birlikte, her şeyin üzerinde duran soru, kitlesel uygunluk sorunudur: Apple, karma gerçekliği nüfusun daha büyük bir kısmı için ilgi çekici hale getirmeyi başarabilecek mi? Sektör gözlemcileri, son yirmi yılda yeni donanım ürünlerinde neredeyse tamamen bir geçmişe sahip olan iPhone üreticisinin karma gerçeklik konusunu ele aldığından umutlu. Ancak Apple, kullanıcılara kulaklık kullanmaları için “gerçekten iyi bir neden” vermelidir. Örneğin, kulaklıklar şimdiye kadar ağırlıklı olarak eğlence sektörüne atfedilirken, iPhone üreticisinin iş konusuna odaklanacağı düşünülebilir.

Neden önce Pro?



Uzman şu anda yalnızca Meta’nın bu tür otonom çalışan kulaklıkları için ciddi bir rekabet görüyor. Sektördeki söylentilere göre, Quest 2’nin 10 milyondan fazla kopya sattığı söyleniyor. Bununla birlikte, Apple’da Jan-Keno Janssen, platformu oluşturmak için ilk cihazın öncelikle öncelikle geliştiricileri ve mali açıdan güçlü erken benimseyenleri hedefleyeceğini umuyor. 2022’de 1800 avroluk başlangıç fiyatıyla piyasaya sürülen Meta Quest Pro’nun da benzer bir yaklaşımı vardı: geliştiriciler için yeni işlevler sunmak ve ardından bundan kazanılan deneyimi daha ucuz bir tüketici modeline dahil etmek – şu anda çok daha ucuz olanlarda olduğu gibi. Az önce duyurulan Quest 3.


(mki)



Haberin Sonu