Bu biraz Amerikan rüyasındaki fakirlikten zenginliğe geçişe benziyor: Bir uygulama geliştirerek zengin olmayı uman herkesin önünde sadece sıkı bir çalışma yok, aynı zamanda büyük oranda şansa da ihtiyacı var. Uygulama mağazalarında uzmanlaşan analiz firması Appfigures'un yeni rakamları, yalnızca birkaç kişinin uygulamalardan çok para kazandığını ve uygulama indirme işlemlerinin görünüşe göre zirve noktasını aştığını gösteriyor. Artık paranın çoğu uygulama içi aboneliklerden kazanılıyor.
Reklamcılık
İlk bakışta 2024 yılındaki gelişmeler oldukça olumlu görünüyor. Toplam uygulama satışları 127 milyar dolara yükseldi; bu, bir önceki yıla göre yüzde 15,7'lik bir büyümeye karşılık geliyor. Analistler kendi anketlerine dayanarak, olumlu gelişmenin esas olarak Apple'ın App Store'undan kaynaklandığını söylüyor. App Store, önceki yıla göre yüzde 24 artışla 91,6 milyar dolarlık satış bildirdi. Ancak rakip Google'da Play Store'da yüzde 1,5'lik hafif bir düşüşle 35,7 milyar dolara geriledi. Google platformunun Android cihazlarda çok yüksek bir erişime sahip olmasına rağmen satışlardaki büyük fark hala dikkat çekici.
İndirme sayıları azalıyor
Appfigures'a göre artan satışlara rağmen indirme sayıları herkeste düşüyor. Bir önceki yıla göre yüzde 1,1 düşüşle 28,3 milyar iOS uygulaması indirildi ve yüzde 2,6 düşüşle 81,4 milyar Android uygulaması indirildi. İndirmelerin 225 milyon arttığı Meksika'da olumlu gelişmeler yaşanıyor. Brezilya'da yüzde 73'lük satış artışı yaşandı.
Appfigures rakamlarına göre, özellikle Apple'ın desteklediği tek seferlik uygulama satın alımlarından uygulama içi aboneliklere geçiş giderek meyvelerini veriyor. Artık satışların neredeyse yarısı aboneliklerden geliyor. Ancak tüm uygulamaların yalnızca yüzde beşi abonelik bile sunuyor. İlk 10 uygulama tek başına toplam satışların yüzde 13,7'sini oluşturuyor; önceki yıl bu oran yüzde 12,5'ti.
Google Play Store'da daha az spam uygulaması
Bir başka olumlu gözlem: Google Play'de yeni yayınlanan uygulamaların sayısı yüzde 60 azaldı. Bu, Google'ın spam uygulamaları dışarıda tutmak için kalite standartlarını artırma çabalarından kaynaklanıyor.
Appfigures, mevcut yayın bağlamında sayıların kaynakları hakkında herhangi bir bilgi sunmadı. Apple ve Google'ın önceki bilgilere dayanan yayınlarına ek olarak, şirketin müşterilerinden gelen analiz verilerinin yanı sıra üçüncü taraf veritabanlarından ve SDK'lardan gelen diğer verilerin de büyük bir rol oynaması muhtemel. Apple'ın kendisi App Store'un rakamlarına ilişkin bu kadar kapsamlı bilgiler sunmuyor.
(mki)
Reklamcılık
İlk bakışta 2024 yılındaki gelişmeler oldukça olumlu görünüyor. Toplam uygulama satışları 127 milyar dolara yükseldi; bu, bir önceki yıla göre yüzde 15,7'lik bir büyümeye karşılık geliyor. Analistler kendi anketlerine dayanarak, olumlu gelişmenin esas olarak Apple'ın App Store'undan kaynaklandığını söylüyor. App Store, önceki yıla göre yüzde 24 artışla 91,6 milyar dolarlık satış bildirdi. Ancak rakip Google'da Play Store'da yüzde 1,5'lik hafif bir düşüşle 35,7 milyar dolara geriledi. Google platformunun Android cihazlarda çok yüksek bir erişime sahip olmasına rağmen satışlardaki büyük fark hala dikkat çekici.
İndirme sayıları azalıyor
Appfigures'a göre artan satışlara rağmen indirme sayıları herkeste düşüyor. Bir önceki yıla göre yüzde 1,1 düşüşle 28,3 milyar iOS uygulaması indirildi ve yüzde 2,6 düşüşle 81,4 milyar Android uygulaması indirildi. İndirmelerin 225 milyon arttığı Meksika'da olumlu gelişmeler yaşanıyor. Brezilya'da yüzde 73'lük satış artışı yaşandı.
Appfigures rakamlarına göre, özellikle Apple'ın desteklediği tek seferlik uygulama satın alımlarından uygulama içi aboneliklere geçiş giderek meyvelerini veriyor. Artık satışların neredeyse yarısı aboneliklerden geliyor. Ancak tüm uygulamaların yalnızca yüzde beşi abonelik bile sunuyor. İlk 10 uygulama tek başına toplam satışların yüzde 13,7'sini oluşturuyor; önceki yıl bu oran yüzde 12,5'ti.
Google Play Store'da daha az spam uygulaması
Bir başka olumlu gözlem: Google Play'de yeni yayınlanan uygulamaların sayısı yüzde 60 azaldı. Bu, Google'ın spam uygulamaları dışarıda tutmak için kalite standartlarını artırma çabalarından kaynaklanıyor.
Appfigures, mevcut yayın bağlamında sayıların kaynakları hakkında herhangi bir bilgi sunmadı. Apple ve Google'ın önceki bilgilere dayanan yayınlarına ek olarak, şirketin müşterilerinden gelen analiz verilerinin yanı sıra üçüncü taraf veritabanlarından ve SDK'lardan gelen diğer verilerin de büyük bir rol oynaması muhtemel. Apple'ın kendisi App Store'un rakamlarına ilişkin bu kadar kapsamlı bilgiler sunmuyor.
(mki)