Anket: Almanlar mobil ve sabit ağlardan son derece memnun değil

sıcakkafa

Yeni Üye


  1. Anket: Almanlar mobil ve sabit ağlardan son derece memnun değil

“Almanya, telekomünikasyon ağlarından memnuniyet söz konusu olduğunda arka plana atıyor”. Bu, yönetim danışmanlığı şirketi BearingPoint tarafından Almanya, Fransa, Büyük Britanya, İsveç, Avusturya, İsviçre, İrlanda ve Hollanda’dan 10.850 tüketiciyle anket yaptıkları ve 18 yaş ve üzeri nüfusu temsil ettiği kabul edilen bir çalışmanın özetidir. Sonuç olarak, Almanya’da müşterilerin yalnızca yüzde 13’ü mobil ağlarının performansından memnun kaldı. Buna karşılık, Avrupa ülkelerinde dahil edilen geri kalan katılımcılar için rakam yüzde 64’tür.


5G ve fiber optikten memnun


Sabit ağdaki boşluk o kadar büyük değil: Ev bağlantılarının hızı ve kullanılabilirliği göz önüne alındığında, diğer yedi ülkedeki kullanıcıların yüzde 58’i şikayet etmek için bir neden görmezken, Almanya’da bu oran yalnızca yüzde 14. Bu sapma, yüksek hızlı ağlara erişimle tutarlıdır: Almanya’da yanıt verenlerin yüzde 17’si fiber optik bağlantı kullandıklarını belirtmiştir. Geri kalan Avrupa ülkeleri için ortalama yüzde 46’dır.

Kaydolduktan sonra indirilebilen araştırmaya göre, telekomünikasyon sağlayıcılarının en mutlu müşterileri Hollanda’da bulunuyor: Yüzde 85’i mobil ağ performansından ve yüzde 81’i sabit ağ performansından memnun. İrlanda ikinci sırada yer alırken, onu yüzde 76 ve yüzde 71 ile hemen hemen eşit olan İsveç ve Fransa takip ediyor. Avusturya’daki değerler, tüketicilerin yüzde 17’sinin mobil ağdan şikayet etmek için hiçbir neden görmediği Almanya’daki kadar kötü. Sabit telekomünikasyon hizmetlerinden memnuniyet açısından ise Alp cumhuriyeti yüzde 12 ile son sırada yer alıyor.


Teknik yanlış anlama ve ödeme isteksizliği


BearingPoint’in bir ortağı olan Julius Hafer, Almanya’nın düşük performansını, diğer şeylerin yanı sıra, “teknolojilerin avantajları ve telekomünikasyon ağlarının gerçek performansına ilişkin bir bilgi eksikliği” ile açıklıyor. Yeni teknolojik gelişmelerin müşterilere iletilmesi gerekecektir. 5G ve fiber optik bir istisna değildir. Bu ülkede sorgulanan neredeyse her üç kişiden biri, yüzde 35 ile yeni nesil mobil iletişimin avantajlarını bilmediğini belirtiyor. Bunun bir sonucu, premium hizmetler için ödeme yapma isteksizliğidir.

Bunu akılda tutarak, sektör derneği VATM az önce kapıdan satışın daha hızlı ağ genişletmenin anahtarı olduğu özdeyişini yayınladı. Başka bir deyişle: itici sütunlar dönmelidir.


Ek ücretler için reklam verin


Analiz ayrıca Hafer için açıkça şunu gösteriyor: 5G ve fiber optik erişimi olan müşteriler daha memnun müşteriler. Tüketiciler “sağlam sabit hat ve mobil bağlantılar” bekliyor. Kendi ifadelerine göre Almanya’da yanıt verenlerin sadece yüzde 23’ü 5G teknolojisini kullanıyor. Ayrıca sadece yüzde 17’si fiber optik erişime sahip. Her iki değer de Avrupa ortalamasının altındadır. BearingPoint, şebeke operatörlerine “sabit ve mobil şebekelerdeki kalite algısının eksikliğini” gidermelerini tavsiye ediyor. 5G’nin yaygınlaşması bunun için önemli bir kaldıraç olabilir. Yeni mobil iletişim standardının yerel kullanıcılarının yüzde 58’i, bununla birlikte gelen gelişmiş ağ kalitesini memnuniyetle karşıladı.


Önerilen Haber Amaçlı İçerik



Onayınız ile harici bir anket (Opinary GmbH) buraya yüklenecektir.



Anketleri her zaman yükle

Anketi şimdi yükle




Danışmanlara göre, müşterilerden 5G için ek ücret talep edebilmek için şebeke operatörlerinin “ikna edici uygulama alanları sunması” gerekiyor. Almanya’da, yanıt verenlerin yüzde 29’u kalite iyileştirmeleri ve yeni hizmetler için ceplerini daha derine kazmaya istekli. Sorunsuz video akışı için, katılımcıların yüzde 42’si daha yüksek bir tarifeyi bile kabul ediyor. Ayrıca görüntülü aramalar (yüzde 27) ve çevrimiçi oyunlar ve artırılmış/sanal gerçeklik için her biri yüzde 21 oranında daha fazla ödeme yapma isteği var.

Sürdürülebilirlik önemli değil


Bununla birlikte, iklim koruma gibi argümanlarla, operatörler görünüşe göre bu ülkede gerçekten para kazanamıyor. Almanya’da yanıt verenlerin yüzde 42’si sağlayıcıların sürdürülebilir ağlara odaklanmasının önemli olduğunu düşünüyor. Dahil edilen diğer ülkelerle karşılaştırıldığında, bu, ortalama yüzde 55’in bu görüşe sahip olduğu düşük bir değeri temsil ediyor. Ayrıca, yerel katılımcıların yüzde 24’ü kullanım davranışlarını telekomünikasyon endüstrisinde daha fazla sürdürülebilirlik lehine ayarlamak istemediklerini belirtti. Ankete katılan diğer Avrupa ülkelerinin sadece yüzde 17’si kendi açıklamalarına göre bunu yapmaya hazır değil.

Deutsche Telekom’un bir sözcüsü, çalışmanın temel tezi konusunda “Tagesschau” ile “Bant genişliği ne kadar yüksek olursa, memnuniyet o kadar yüksek olur” dedi. Bu nedenle, Bonn merkezli grubun fiber optik genişlemesi, yıllarca VDSL bakır teknolojisine bağlı kaldıktan sonra “muazzam bir hız kazandı”. Cari yılda, üç milyon yeni haneye böyle bir bağlantı sunulmak isteniyor. Ek olarak, daha fazla müşteri memnuniyeti araştırması farklı sonuçlara varacaktır.

Almanya’daki ağlar “yeterince iyi değil”


“Almanya’daki ağlar iyi, ama yeterince iyi değil”, Vodafone’da benzer bir tenor. Mobil iletişimde Almanya, “5G geniş bant teknolojisinde dünya çapında öncü bir rol” oynuyor. Önceki nesil mobil iletişimlerin hiçbiri “burada hiç bu kadar hızlı kullanıma sunulmamıştı”. Telekom rakibi ayrıca, veri talebindeki yıllık yüzde 30’dan fazla artışın devam etmesi nedeniyle, bunu ağ genişletmeye yönelik daha fazla yatırımın takip etmesi gerekeceğini de kabul ediyor.

Federal Ağ Ajansı’nın en son yıllık raporuna göre, aktif, yani fiilen rezerve edilmiş fiber optik bağlantıların yayılımı yavaş ama emin adımlarla 2022’nin sonunda tahminen 3,4 milyona yükseldi. Bu, sondaki sayıdan yaklaşık 800.000 daha fazla. Sabit şebekelerdeki tüm aktif genişbant bağlantılarda fiber optik teknolojisi ile ayrılmış hatların payı bir önceki yıl yüzde 7,1’den Aralık 2022’de yüzde 9,1’e yükseldi. Bir OECD karşılaştırmasında, bu hala çok düşük. Düzenleyici makama göre, nispeten düşük fiber optik kotası aynı zamanda VDSL vektörleme ve kablo ağları gibi mevcut altyapılarla yüksek kapsama seviyesinden kaynaklanmaktadır.


(iki)



Haberin Sonu