5G ve Altimetre: ABD Ulaştırma Bakanı hava yolculuğu kısıtlamaları konusunda uyardı

sıcakkafa

Yeni Üye


  1. 5G ve Altimetre: ABD Ulaştırma Bakanı hava yolculuğu kısıtlamaları konusunda uyardı

ABD mobil operatörleri, 1 Temmuz’da 5G ağlarının performans seviyesini artırmak istiyor. Bu da havalimanlarında uçak inişlerini etkileyen aksamalara ve sorunlara neden olabiliyor. Uçaklarını gerekli teknoloji ile donatmamış veya dönüştürmemiş işletmeci şirketler öncelikle etkilenir. ABD Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, belirli hava koşullarında ve zayıf görüş koşullarında, gerekli değişiklikler yapılmadıkça iniş izni verilmeyeceği konusunda uyardı.

Reklamcılık



5G hücresel antenlerin performansını artırma


Buttigieg, gerçek bir gecikme veya iptal riski olduğunu ve bunun muhtemelen yaz tatillerini etkileyebilecek en büyük öngörülebilir etkilerden biri olduğunu söyledi. Bununla birlikte, olası sorunların boyutu hava durumuna bağlıdır ve bu nedenle tahmin edilmesi zordur. Wall Street Journal’ın (WSJ) bildirdiğine göre, havayolları yazdan sonra görüş kötüleşmeden hemen ayarlamaları yapmalı veya uçuş programlarını buna göre ayarlamalı.

Sorun, ABD hükümetinin havalimanlarında 5G standardının getirilmesinde en fazla iki haftalık bir gecikme talep ettiği geçen yılın başında zaten belirtilmişti. ABD 5G standardının yakından ilişkili frekansları ve uçaklarda kullanılan altimetreler sorun olarak belirlendi. 2022’nin başında ABD havayolları, uçuş operasyonlarını daha iyi korumak için ABD hükümetinden daha katı önlemler talep etti. Şimdi mobil şebeke operatörlerinin daha önce kıstığı 5G antenlerinin performansının artırılması gerekiyor ki bu da yeniden sorunlara yol açabilir.

Tedarik zinciri sorunları nedeniyle takas durakları


Sorun esas olarak, Avrupa’nın aksine 5G ağı için farklı frekans aralıkları kullanan ABD ile ilgilidir. Uyarlanmış teknolojinin – ABD’nin uzun süredir değiştirilmesini istediği ancak tedarik zinciri sorunları nedeniyle durduğu – uçuş operasyonlarında irtifa ölçümü ile ilgili sorunları ortadan kaldırması amaçlanıyor. WSJ’nin bildirdiğine göre, bazı havayolları filolarını tamamen dönüştürmüş olsa da, diğer havayolları bunu yalnızca kısmen yapabildi, denizaşırı ülkelerden olanlar da dahil.

ABD Ulaştırma Bakanı, son 18 ayda ABD’ye uçan iç hat uçaklarının yüzde 80’inin ve uluslararası uçakların yüzde 65’inin 5G frekanslarından etkilenmeyen radar altimetrelerine yükseltildiğini söyledi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’ne (IATA) göre, gerekli teknoloji yeterli miktarda bulunmadığından, faaliyet gösteren tüm şirketler 1 Temmuz son tarihini karşılayamıyor. Bununla birlikte, uluslararası havayolları, yalnızca tam donanımlı ve dönüştürülmüş uçakların Amerika Birleşik Devletleri’ne uçmasını sağlayacaktır.

Reklamcılık

Altimetrelerin değiştirilmesi – kolay ama zaman alıcı


Havacılık ve mühendislik uzmanları, savunmasız ekipmanın değiştirilmesinin nispeten kolay olduğunu, ancak zaman alıcı ve aktif bir filoyu yenilemenin karmaşık olduğunu söylediler. IATA’ya göre havayollarının ödeyeceği maliyet yaklaşık 638 milyon doları buluyor. Operasyonlar, olası hava kesintileri olan bölgelere uçan uçakları stratejik olarak konuşlandırmak için çalışıyor ve operasyonlar üzerinde minimum etki bekliyor.

Bazı havayolları, dönüşümlerin Ekim ayına kadar süreceğini varsaymaktadır. United Airlines, tarifeli tüm uçaklarının hazır olduğunu duyurdu ve Southwest Airlines da halihazırda kurulu olan tüm altimetrelerinin kısıtlama olmaksızın çalıştırılabileceğini varsayıyor. WSJ, American Airlines’ın yükseltmeleri planlandığı gibi son tarihe kadar tamamlayacağını söyledi.


(bme)



Haberin Sonu