Alman Federal Ağ Ajansının tahkim kuruluna geçen 2022 yılında çok daha fazla iş düştü. 3.000’den fazla tüketici beyanda bulundu ve ayrıca 2.389 kez bir telefon sağlayıcısı veya bir İnternet Servis Sağlayıcısı ile bir ihtilaf için tahkim başvurusunda bulundular ( İSS). 2021’de Federal Ağ Ajansı için 1.622 tahkim davası olduğundan, bu neredeyse yarı yarıya (yüzde +47) bir artış.
Bu, Federal Ağ Ajansı’nın (BNetzA) telekomünikasyon tahkim kurulunun yıllık raporundan ortaya çıkıyor. Aralık 2021’de Telekomünikasyon Kanunu’nda (TKG) yapılan değişiklikle akın mümkün oldu. Bir yandan tahkim için yeni konular eklendi. Öte yandan, tahkim prosedürünün açılması için artık sadece uyuşmazlığın Telekomünikasyon Kanunu’nun tüketiciyi koruma hükümleriyle ilgili olması gerekiyor. Geçmişte, tahkim yargılaması açmak için gerekenler daha yüksekti.
hakkında tartışıldı
Tahkime başvurmanın en yaygın nedeni, akdedilen tüketici sözleşmelerine ilişkin, özellikle akdedilme, fesih ve sürelere ilişkin görüş ayrılıklarıdır. Tüm uyuşmazlık çözüm taleplerinin neredeyse üçte biri (%32) bu konuyla ilgilidir.
Hizmet kesintileri, başvuruların dörtte birine (%24), sekizde birine (%12) veri iletimi için tatmin edici olmayan bant genişliğine ve dokuzda birine (%11) faturalandırmayla ilgili şikayetlere neden oldu. Daha az yaygın olarak, ikamet değişikliği (%4), sağlayıcı değişikliği (%1) veya bağlantı blokajları (%1) şikayete neden olmuştur. Ancak her yedinci başvurudan biri (%14), TKG’ye göre değerlendirilmemesi gereken bir sözleşme uyuşmazlığıydı.
Önerilen Haber Amaçlı İçerik
Onayınız ile harici bir anket (Opinary GmbH) buraya yüklenecektir.
Anketleri her zaman yükle
Anketi şimdi yükle
Başvuruların yüzde 18’i ise hakem kurulunun işlem yapması için gerekli şartları taşımadı. Raporlama yılında 1968 dava açtı ve 2351 dosyayı kapatabildi (2021’de açılan bazı davalar dahil). Bu 2.351 kişiden 886’sında (%38) taraflar arasında bir anlaşmaya aracılık edebildi. 65 vakada (neredeyse %3), kurum sadece 30 vakada kabul edilen bir teklif sunmuştur.
İşbirliği eksikliği: Neredeyse yarısı sonuç vermiyor
Ne yazık ki tahkim kurulu 1.082 işlemi (%46) sonuçsuz bitirmek zorunda kaldı. 618 davada, ilgili şirket tahkim prosedürüne katılmayı reddetti. Tüketicilerin ödeme yapmaktan veya mahkemeye gitmekten başka seçeneği yoktu. 429 davada başvurucu talebini geri çekmiş ve 35 davada taraflardan biri tahkim kurulunun yaptığı teklifi reddetmiştir.
İncelenen yılda, prosedürün işlenmesi, başvurunun BNetzA tarafından alınmasından prosedürün tamamlanmasına kadar ortalama dokuz hafta sürmüştür. İşlem için gerekli belgelerin tamamlandığı tarihten uzlaşma teklifinin sunulmasına kadar geçen süre ortalama altı haftadır. Sınır ötesi vaka yoktu. Avusturya telekom düzenleyici kurumu RTR ayrıca bir tahkim kurulu işletiyor. 2022 için yıllık raporunuz henüz mevcut değil.
(ds)
Haberin Sonu
Bu, Federal Ağ Ajansı’nın (BNetzA) telekomünikasyon tahkim kurulunun yıllık raporundan ortaya çıkıyor. Aralık 2021’de Telekomünikasyon Kanunu’nda (TKG) yapılan değişiklikle akın mümkün oldu. Bir yandan tahkim için yeni konular eklendi. Öte yandan, tahkim prosedürünün açılması için artık sadece uyuşmazlığın Telekomünikasyon Kanunu’nun tüketiciyi koruma hükümleriyle ilgili olması gerekiyor. Geçmişte, tahkim yargılaması açmak için gerekenler daha yüksekti.
hakkında tartışıldı
Tahkime başvurmanın en yaygın nedeni, akdedilen tüketici sözleşmelerine ilişkin, özellikle akdedilme, fesih ve sürelere ilişkin görüş ayrılıklarıdır. Tüm uyuşmazlık çözüm taleplerinin neredeyse üçte biri (%32) bu konuyla ilgilidir.
Hizmet kesintileri, başvuruların dörtte birine (%24), sekizde birine (%12) veri iletimi için tatmin edici olmayan bant genişliğine ve dokuzda birine (%11) faturalandırmayla ilgili şikayetlere neden oldu. Daha az yaygın olarak, ikamet değişikliği (%4), sağlayıcı değişikliği (%1) veya bağlantı blokajları (%1) şikayete neden olmuştur. Ancak her yedinci başvurudan biri (%14), TKG’ye göre değerlendirilmemesi gereken bir sözleşme uyuşmazlığıydı.
Önerilen Haber Amaçlı İçerik
Onayınız ile harici bir anket (Opinary GmbH) buraya yüklenecektir.
Anketleri her zaman yükle
Anketi şimdi yükle
Başvuruların yüzde 18’i ise hakem kurulunun işlem yapması için gerekli şartları taşımadı. Raporlama yılında 1968 dava açtı ve 2351 dosyayı kapatabildi (2021’de açılan bazı davalar dahil). Bu 2.351 kişiden 886’sında (%38) taraflar arasında bir anlaşmaya aracılık edebildi. 65 vakada (neredeyse %3), kurum sadece 30 vakada kabul edilen bir teklif sunmuştur.
İşbirliği eksikliği: Neredeyse yarısı sonuç vermiyor
Ne yazık ki tahkim kurulu 1.082 işlemi (%46) sonuçsuz bitirmek zorunda kaldı. 618 davada, ilgili şirket tahkim prosedürüne katılmayı reddetti. Tüketicilerin ödeme yapmaktan veya mahkemeye gitmekten başka seçeneği yoktu. 429 davada başvurucu talebini geri çekmiş ve 35 davada taraflardan biri tahkim kurulunun yaptığı teklifi reddetmiştir.
İncelenen yılda, prosedürün işlenmesi, başvurunun BNetzA tarafından alınmasından prosedürün tamamlanmasına kadar ortalama dokuz hafta sürmüştür. İşlem için gerekli belgelerin tamamlandığı tarihten uzlaşma teklifinin sunulmasına kadar geçen süre ortalama altı haftadır. Sınır ötesi vaka yoktu. Avusturya telekom düzenleyici kurumu RTR ayrıca bir tahkim kurulu işletiyor. 2022 için yıllık raporunuz henüz mevcut değil.
(ds)
Haberin Sonu